Projekt MeoHub chce pomoci malým a středním českým firmám uspět v USA

Úspěch v podnikání je výsledkem nápaditosti, tvrdé práce, píle, ale i odvahy a trochy štěstí. Uspět na trzích v zahraničí, to vyžaduje často ještě mnohem složitější alchymii a dvojnásob to platí o Spojených státech. Právě tam se teď rozjíždí speciální projekt MeoHub, který by měl pomoci prorazit středně velkým českým firmám. Stojí za ním firma Meopta, která působí v České republice i ve Spojených státech.

Tento článek je více než rok starý Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Pavel Bělobrádek

Pavel Bělobrádek | Foto: Filip Jandourek

V americkém sídle společnosti Meopta je rušno. Firma s českými kořeny a americkými vlastníky, která vyrábí a dodává optické systémy do celého světa, se chystá na nové nájemníky.

Pět českých firem tady na Long Islandu v rámci projektu MeoHub má nově k dispozici veškeré zázemí i know-how, které by jim mělo pomoci prorazit na americkém trhu.

Přehrát

00:00 / 00:00

Průniku českých firem na americký trh chce tamní rodinná společnost s kořeny v ČR, informuje zpravodajka ČRo v USA Lenka Kabrhelová

Jak vysvětluje Gerald Rausnitz, autor projektu a jeden z majitelů společnosti Meopta, firmy nemusejí za nájem ani pomoc a servis nic platit, jeho společnost v nich na oplátku drží dvacetiprocentní podíl. Všichni tak mají zájem na tom, aby projekt uspěl.

Jak Gerald prozrazuje, kromě podnikatelského zájmu je za vznikem pokusné "byznys laboratoře" i ryze osobní pohnutka - rodina Rausnitzů pochází z někdejšího Československa, odkud prchla hned dvakrát - před válkou a pak před komunismem - a teď chce vlasti svých předků pomyslně něčím přispět.

Český vývoz do USA roste dvojnásobným tempem. Letos by mohl překonat hranici 100 miliard

Číst článek

„Je to v mnohém směru inspirativní,“ soudí český vicepremiér pro vědu a výzkum Pavel Bělobrádek, který při své návštěvě New Yorku projekt odstartoval.

„Věřím, že zkušenosti se přenesou i díky tomu, že Meopta sídlí v České republice. Takže pomůže spojit právě to, co nám někdy ještě chybí, a to spojit výzkum a praxi,“ dodává vicepremiér Bělobrádek.

Za unikátní označuje projekt i Karel Havlíček z Asociace malých podniků a živnostníků. Na první pohled možná skromný podnik podle něj může mít velký efekt.

„Je to příklad pro ostatní. Měli bychom tím možná i naznačit ostatním, že by se neměli Ameriky bát. Ameriky je hrozně důležitý trh. Je to velký trh, kde se dá realizovat krásná přidaná hodnota, což je pro malé a střední firmy to nejdůležitější,“ dodává Karel Havlíček.

Je přesvědčený o tom, že středně velké české firmy - zvlášť pak ty, které už uspěly doma - rozhodně mají ve Spojených státech co nabídnout.

Lenka Kabrhelová, Milan Kopp Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nejčtenější

Nejnovější články

Aktuální témata

Doporučujeme