První cestovní kancelář v Česku nabízí katalog pro homosexuály

Sektor cestovního ruchu zůstává podle všeho i nadále jedním z nejvíce krizí postižených úseků ekonomik ve světě i v České republice. Některé české cestovní kanceláře se s touto skutečností snaží vyrovnat zlepšováním nabídky, někdy i netradiční cestou.

Tento článek je více než rok starý Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Na pláži

Na pláži | Foto: Klára Stejskalová

Například cestovní kancelář Eso Travel uvedla dnes na trh první český katalog dovolených jen pro gaye a lesby nazvaný Pink Go.

Přehrát

00:00 / 00:00

Rozhovor s analytikem společnosti Mag Consulting Jaromírem Beránkem pro Rádio Česko

V prvním roce počítá přibližně s tisícovkou zájemců o tento nový produkt, dlouhodobým cílem kanceláře je odbavovat ročně až 5.000 klientů této minority.

Podle analytika společnosti Mag Consulting Jaromíra Beránka může Eso Travel s touto nabídkou uspět.

„Určitě je to správná cesta. Zejména menší a střední kanceláře se musí stále více specializovat, a to jak v předmětu nabídky, tak i ve smyslu zaměření na jednotlivé cílové skupiny. Homosexuálové jsou právě jednou z nich,“ uvedl Beránek.

Homosexuálové utrácejí za dovolenou víc

Světová asociace cestovního ruchu uvádí, že zhruba osm až deset procent celosvětových příjezdů tvoří homosexuálové. Jen za loňský se příjmy z cestovního ruchu za tuto skupinu na celém světě blížily ke stu miliardám dolarů.

Jak potvrdil Jaromír Beránek, homosexuálové jsou velmi lukrativní cílovou skupinou, protože na dovolené v průměru utrácejí víc než heterosexuálové: „Skupina těchto obyvatel je velmi specifická, zpravidla nemají děti, disponují větším množstvím volného času na cestování a řadí se ke střední, respektive vyšší příjmové skupině.“

ESO Travel tvrdí, že reaguje na poptávku, protože se v současnosti homosexuálové více ptají na takzvané gay-friendly hotely i zájezdy na různé gay akce. Podle Beránka firma vycházela ze zkušeností velkých cestovních kanceláří v Evropě, které se na tuto skupinu orientují přes 20 let. Jak příklad zmínil švýcarskou společnost Kuoni:

„Nabízí komplexní nabídku, která zahrnuje pobyty, poznávací zájezdy, plavby po moři, eurovíkendy a různé festivaly a pride party pro tyto skupiny. Má i určitou specialitu, se kterou se podle mých informací zatím v České republice nepočítá - vypravuje zájezdy do oblastí, kde je možné uzavírat mezi homosexuály sňatky,“ doplnil Beránek.

Martin Hromádka, Dalibor Zíta Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nejčtenější

Nejnovější články

Aktuální témata

Doporučujeme