Prvních 15 potravinářů může užívat nové logo s českou vlajkou

Prvních 15 tuzemských výrobců potravin může ode dneška označovat své produkty novým logem s českou vlajkou, který zaručuje, že pochází z domácích surovin. Dostaly je mlékárny, pekaři, zpracovatelé masa, ale i firma pěstující houby. Jsou mezi nimi jak malé rodinné firmy, tak velké společnosti, které zastávají přední místa na trhu. Stát tak podpořil domácí zemědělce a potravináře v jejich boji proti rostoucím dovozům potravin.

Tento článek je více než rok starý.

Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Prvních 15 tuzemských výrobců potravin může označovat své produkty novým logem s českou vlajkou a nápisem Český výrobek – garantováno Potravinářskou komorou ČR.

Prvních 15 tuzemských výrobců potravin může označovat své produkty novým logem s českou vlajkou a nápisem Český výrobek – garantováno Potravinářskou komorou ČR. | Zdroj: ČTK

Logo se skládá z české vlajky a nápisu Český výrobek – garantováno Potravinářskou komorou. Označení garantuje nezanedbatelný podíl místních surovin zpracovaných v tuzemských provozech.

„Zákazníci se mohou spolehnout, že tento výrobek byl vyroben na území České republiky, s rozhodujícím podílem tuzemské suroviny, je určen na český trh a je to kvalitní výrobek,“ vysvětlil prezident Potravinářské komory Miroslav Toman.

Přehrát

00:00 / 00:00

Prezident Potravinářské komory Miroslav Toman mluví o kvalitě potravin v Ozvěnách dne na Radiožurnálu.mp3

Dodal, že certifikát mohou získat všechny potravinářské výrobky, od čokolád přes pekařské až po masné a mléčné výrobky. Zatím jej dostalo více než sto produktů.

Agentury dnes přinesly vyjádření eurokomisaře pro spotřebitelskou politiku Johna Dallyho, podle něhož můžou mít potraviny prodávané v zemích Unie pod stejným názvem – třeba Coca Cola, káva, čokoláda nebo jiné potraviny – různou chuť a složení.

„Od začátku to kritizujeme. Upozorňujeme na to, že u nás se prodává nižší kvalita výrobků než na Západě od našich hranic. To se týká nadnárodních korporací, protože používají náhražky a je to zřetelné i z obalů, kde je to zřetelně napsáno,“ řekl Miroslav Toman.

Jana Zemanová Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nejčtenější

Nejnovější články

Aktuální témata

Doporučujeme