Realitní magnát Vítek chce za 4 miliardy koupit od Českých drah všechna nádraží

Firma CPI Property Group realitního magnáta Radovana Vítka chce koupit od Českých drah nádraží. Nabízí za ně 4 miliardy korun. Železničnímu dopravci tak zřejmě ztíží rozhodování, protože nádraží měla původně získat Správa železniční dopravní cesty.

Tento článek je více než rok starý Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Budova nádraží Střezimíř

Budova nádraží Střezimíř | Foto: Markéta Vejvodová

Správa železniční dopravní cesty měla za nádraží původně zaplatit 3,24 miliardy korun, nový zájemce ale nabízí o 800 milionů korun více.

„Naše nabídka za balík nemovitostí a objektů, které jsou předmětem převodu, se pohybuje kolem 4 miliard korun,“ potvrdil mluvčí společnosti CPI Jan Burian.

Prodej se týká zhruba 1500 nádražních budov. Je mezi nimi i hlavní nádraží v Praze, které bylo v posudku oceněno na 200 milionů korun. Součástí balíku jsou kromě nádraží i další nemovitosti, z nichž mnohé dlouhodobě chátrají.

O nabídce rozhodne vedení ČD

České dráhy se k nové nabídce zatím nevyjádřily, rozhodnutí musí přijmout vedení společnosti, tedy představenstvo, řídicí výbor a dozorčí rada.

„Mohu potvrdit, že jsme obdrželi dopis od developerské společnosti, která projevila zájem o koupi nádražních budov a dalších nemovitých věcí v našem vlastnictví. Další informace v této věci budu moci poskytnout až po přijetí příslušných rozhodnutí orgány Českých drah,“ uvedl mluvčí ČD Radek Joklík.

Jak píše server iDnes.cz, už dříve byla proti prodeji budov část členů vedení Českých drah. Původní cena kolem 3 miliard korun, kterou nabízela Správa železniční dopravní cesty, se jim zdála příliš nízká.

Hlavní nádraží Praha | Foto: Filip Jandourek

Státní České dráhy jsou akciovou společností, a musí se proto chovat s péčí řádného hospodáře. Nesmí tedy ani prodávat majetek zbytečně levně. Kvůli tomu je mezi představenstvem drah a ministerstvem, které na převod tlačí, čím dál větší napětí.

Zatím se nedá odhadnout, kdy rozhodnutí padne. Nabídka od Radovana Vítka je čerstvá a rozhodování může být složité. Mimo jiné i proto, že jde o politický pohled, protože nádraží se považují za strategické stavby významné pro stát.

Jitka Hanžlová, mka Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nejčtenější

Nejnovější články

Aktuální témata

Doporučujeme