Reklamace zboží v internetovém obchodu se od té v kamenném prakticky neliší, tvrdí odborník
Reklamaci nevhodných dárků v obchodech Češi relativně zvládají. Jak je to ale v případě, že zboží koupí přes internet?
Podle ředitele Asociace pro elektronickou komerci Jana Vetyšky reklamace zboží v internetovém obchodě probíhá velmi podobně jako v kamenném obchodě. Stačí si prý pouze najít kontakt na reklamační oddělení nebo zodpovědného pracovníka internetového obchodu a s ním reklamaci vykomunikovat.
„Od uplatnění reklamace je lhůta 30 dní, kdy obchodník musí reklamaci vyřídit. Pakliže ji stejně jak v kamenném obchodě nevyřídí, má zákazník právo na své peníze,“ přibližuje Vetyška a dodává:
Ředitel Asociace pro elektronickou komerci Jan Vetyška v Odpoledním Radiožurnálu přiblížil, jak mohou lidé reklamovat zboží nakoupené přes internet
„Zákazník u internetových obchodů může kdykoli odstoupit od smlouvy. Bez udání důvodu až do lhůty 14 dnů od obdržení zboží. To zboží si může prohlédnout a může ho vyzkoušet. Věta, že zboží musí být vráceno v originálním obalu, není v souladu s českými právními normami.“
Řadu lidí také trápí otázka, co mají dělat, když si objednají zboží přes internet a balík jim v dané době nedorazí.
„Jestliže mám objednané nějaké zboží a ono mi nepřichází, mohu bez jakékoli sankce odstoupit od smlouvy a zboží si zakoupit někde jinde. Samozřejmě by se taková věc vůbec neměla stávat, pakliže zákazník nakupuje u prověřených obchodů,“ vysvětluje Vetyška.