Reklamace zboží v internetovém obchodu se od té v kamenném prakticky neliší, tvrdí odborník

Reklamaci nevhodných dárků v obchodech Češi relativně zvládají. Jak je to ale v případě, že zboží koupí přes internet?

Tento článek je více než rok starý.

Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nakupování přes internet

Nakupování přes internet | Foto: Fotobanka stock.xchng

Podle ředitele Asociace pro elektronickou komerci Jana Vetyšky reklamace zboží v internetovém obchodě probíhá velmi podobně jako v kamenném obchodě. Stačí si prý pouze najít kontakt na reklamační oddělení nebo zodpovědného pracovníka internetového obchodu a s ním reklamaci vykomunikovat.

„Od uplatnění reklamace je lhůta 30 dní, kdy obchodník musí reklamaci vyřídit. Pakliže ji stejně jak v kamenném obchodě nevyřídí, má zákazník právo na své peníze,“ přibližuje Vetyška a dodává:

Přehrát

00:00 / 00:00

Ředitel Asociace pro elektronickou komerci Jan Vetyška v Odpoledním Radiožurnálu přiblížil, jak mohou lidé reklamovat zboží nakoupené přes internet

„Zákazník u internetových obchodů může kdykoli odstoupit od smlouvy. Bez udání důvodu až do lhůty 14 dnů od obdržení zboží. To zboží si může prohlédnout a může ho vyzkoušet. Věta, že zboží musí být vráceno v originálním obalu, není v souladu s českými právními normami.“

Řadu lidí také trápí otázka, co mají dělat, když si objednají zboží přes internet a balík jim v dané době nedorazí.

„Jestliže mám objednané nějaké zboží a ono mi nepřichází, mohu bez jakékoli sankce odstoupit od smlouvy a zboží si zakoupit někde jinde. Samozřejmě by se taková věc vůbec neměla stávat, pakliže zákazník nakupuje u prověřených obchodů,“ vysvětluje Vetyška.

Martina Spěváčková, Matěj Skalický Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nejčtenější

Nejnovější články

Aktuální témata

Doporučujeme