Restauratéři vábí pokémony do hospod a kaváren. Hráči by měli chytat a utrácet

České restaurace a kavárny se snaží využít šílenství kolem hry Pokémon Go. Pořizují si takzvané vábničky, které do podniku přilákají větší množství příšerek. Majitelé doufají, že společně s nimi přijde do podniku také více zákazníků. V Česku už dokonce vznikla i agentura, která majitelům nabízí kampaně zaměřené právě na lovce pokémonů.

Tento článek je více než rok starý Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Hráči Pokémon Go hlásí první zranění způsobená nepozorností (ilustrační foto)

Hráči Pokémon Go hlásí první zranění způsobená nepozorností (ilustrační foto) | Zdroj: Reuters

„Vábnička už tady je. Včera to frčelo od dvou do šesti, dnes to bude tak v podobném čase,“ popisuje Lenka Miličová, která provozuje kavárnu v pražské ulici Slavíkova.

Do podniku tak chce přilákat lovce pokémonů, kteří příšerky chytají pomocí chytrého telefonu a populární aplikace. Velký nárůst nových zákazníků ale neočekává.

Přehrát

00:00 / 00:00

České podniky chtějí využít pokémon mánii. Hráči si v kavárně chytí více příšerek. Podrobnosti zjišťoval reportér Vojtěch Koval

„Nejsem si úplně jistá, jestli zrovna moje kavárna, která je trošku babičkovská a staromódní, je úplně zaměřená na cílovku, která se potkává s pokémony. Umím si ale představit, že když budou pokémoni lítat před jojo shopem nebo skate shopem, tak to určitě bude fungovat náramně,“ dodává Miličová.

Lure modul neboli takzvaná vábnička láká na konkrétní místo v reálném světě větší množství animovaných příšerek.

„Aplikace Pokémon Go využívá mapy Google, pokémony pak po mapě rozmísťuje server. Pokud ve hře nakoupíme vábničku a umístíme ji na konkrétní místo, tak servery hry už zajistí, že se pokémoni začnou na nějakém konkrétním místě koncentrovat,“ popisuje spoluzakladatel agentury zaměřené na pokémony Josef Hovad.

Instalovat vábničku ale podle spoluzakladatelky agentury Markéty Henzlové nestačí, protože hráči by si mohli nalovit pokémony před vstupem do podniku.

„Potřebujeme, aby nejenom přišli, ale i utratili nějaké peníze. Musí s tím proto dál pracovat. Musí například nabídnout slevy podle levelu, v jakém ve hře fanoušci jsou, nebo podle týmu, do kterého patří. Může dát také třeba kávu zdarma někomu, kdo chytne pokémona,“ vyjmenovává Henzlová.

Vábničky jen v blízkosti pokéstopů

Přilákat pokémony do svého podniku ale nemůže každý, jde to jen v blízkosti u takzvaných pokéstopů. V centru Prahy, kde jsou tyto zastávky s odměnami takřka na každém rohu, by to neměl být problém. V menších městech nebo na venkově ale vábničky nebude možné nainstalovat.

„Pokud bude kavárna na okraji malého městečka, tak musí mít štěstí, aby u ní ten pokéstop byl, jinak to nemůže využít,“ potvrzuje Hovad.

Co je Pokémon Go? Hráči chytají animované příšerky pomocí chytrého telefonu, na který si nainstalují aplikaci Pokémon Go. Nová hra funguje na principu rozšířené reality. Kamera telefonu snímá reálné prostředí, ve kterém se díky aplikaci zobrazují kreslení pokémoni. Cílem hráčů je pak tyto příšerky pochytat, vytrénovat a používat v soubojích proti ostatním uživatelům.

Zájem o kampaň využívající pokémony ale nemají jen kavárny nebo restaurace. Vábničky si chtějí nainstalovat i obchodní centra nebo třeba prodejci elektroniky.

Jak dlouho vydrží současná mánie kolem hry Pokémon Go, si nikdo netroufá odhadnout. Šéf Asociace hotelů a restaurací Václav Stárek si ale myslí, že by provozovatelé podniků neměli tento trend podceňovat.

„Přirovnávám to k jedné věci. Když budete mít penzion někde na Vysočině a bude se plánovat cyklostezka, tak určitě jako podnikatel budete rád a budete dělat všechno pro to, aby vedla okolo vás. Pro penziony nebo restaurace je to jedna z možných cest, jak k sobě dostat další klientelu. Navíc možná klientelu, kterou by normálně vůbec nezískali,“ vysvětluje Stárek.

Kavárna Lenky Miličové je jedním z prvních podniků, které zkouší nalákat uživatele aplikace Pokémon Go. Podobných míst ale bude zřejmě přibývat.

Hra Pokemon GO je oblíbenější než Facebook | Foto: ČTK

Vojtěch Koval Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nejčtenější

Nejnovější články

Aktuální témata

Doporučujeme