Revue se stává součástí zpravodajství. Čtenáři pak neodcházejí jinam
Unie vydavatelů dnes zveřejní údaje o čtenosti tištěných médií za první letošní pololetí. Čísla z předchozích šesti měsíců ukázala, že zájem o deníky a časopisy je stále velký. Zároveň s tím ale přibývají čtenáři, které zajímá obsah novin na webu i v elektronické podobě.
Pořadí prvních třech titulů se ve druhém loňském pololetí meziročně nezměnilo. Nejčtenějším deníkem v Česku zůstává Blesk. Denně si tyto noviny přečetlo v průměru přes jeden milion lidí.
Na druhém místě byla Mladá fronta Dnes. Následuje deník Právo.
Celkové pořadí se liší až na dalších příčkách. Deník Aha! se dostal před Sport. A Hospodářské noviny přeskočily Lidové noviny.
„Hodně čtenářů sleduje tento typ zpravodajství online – ať už na Blesku nebo tedy na Aha!, ale pak je tady ještě druhá věc, a to je to, že se typ takzvané revue rozšířil poměrně podstatně i v onlinových médiích, která nejsou primárně bulvární,“ vysvětluje mediální analytik Milan Kruml a pokračuje:
„To znamená, že čtenář tam přijde a dostane na jedné stránce nebo z jednoho portálu vlastně všechno. Nemá potom důvod číst další a další média tohoto typu.“
Celková čtenost vzrostla regionálním deníkům, které vydává společnost Vltava-Labe-Press. Celkem si k poslednímu březnu v Česku přečetlo průměrně alespoň jeden tištěný periodický titul 87 procent lidí.