Ronal postaví závod na kola v Pardubicích

Lucemburská holdingová společnost Ronal postaví svůj závod na litá automobilová kola v Pardubicích. Opustila tak původní záměr výstavby továrny za téměř 1 a půl miliardy korun v Hradci Králové, kde proti ní protestovali místní lidé a vznikly problémy s územním plánem. Pokud vše půjde hladce, chtěl by Ronal začít v Pardubicích stavět přibližně během jednoho roku.

Tento článek je více než rok starý Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Škoda Fabia

Škoda Fabia | Foto: Škoda Auto

Náměstek primátora Pardubic Michal Koláček Českému rozhlasu potvrdil, že nový závod vyroste v průmyslové zóně ve Starých Čivicích. "Znamená to v horizontu zhruba dvou let vytvoření 500-600 nových pracovních míst vysoce kvalifikovaných, investici ve výši asi 45 miliónu dolarů, no a samozřejmě přidružená pracovní místa. Očekáváje, že stavební povolení bude vydáno někdy v průběhu příštího roku, zhruba v polovině a na podzim by se mělo začít stavět. Termín dokončení od zahájení výstavby je 18 měsíců, to znamená 2005 by se mělo začít vyrábět."

Koláček vítá, že společnost nakonec dala přednost Pardubicím před sousedním Hradcem Králové. "V Hradci Králové bylo těch problémů několik. Asi největším problémem byl ne úplný soulad s územním plánem. Byl tam také odpor občanů a v Pardubicích našel lokalitu, kde tyhle problémy nejsou, protože naše průmyslová zóna ve Starých Čivicích je určena přesně pro tenhle typ výroby a je to daleko od zástavby, to znamená, že žádné problémy s občany by neměly vzniknout, protože ta výroba je ekologická. Prošla procesem EA, to je posuzování vlivu stavby na životní prostředí, prošla úspěšně, bez problémů."

Vedení společnosti věří, že pro nové zaměstnance vytvoří takové pracovní a sociální podmínky, že o práci budou mít zájem i lidé z Chrudimi či Hradce Králové. Ředitel jičínské společnosti Ronal Jiří Hnízdo dodal, že se v Pardubicích setkal s velice vstřícným jednáním. "Ve srovnání s lokalitou v Hradci Králové to byla přímá jednání, rychlá jednání, jednání, která platila. V dubnu jsme podali Ministerstvu životního prostředí návrh na projednání dokumentu vlivu stavby na životní prostředí a orgány, které s námi v Pardubicích spolupracovaly, velice vstřícně hledaly možnost, jak tuto záležitost v krátké době, protože nás tížily i věci kolem státní podpory, v Pardubicích dořešit."

Fakt, že továrna bude nakonec v Pardubicích, nebere hradecký primátor Oldřich Vlasák jako prohru. Připouští ale, že to znamená pro jeho město újmu. To, že několikaleté úsilí nakonec vyznělo naprázdno, způsobil podle něj hlavně tlak ekologických organizací. "Byl bohužel podporován financemi soukromého sektoru. Lidí, kteří skoupili v okolí pozemky a nepřáli si, aby tam jakýkoli průmysl vyrostl. Bohužel se to dostalo tak daleko, že dokázali ovlivnit i některé úředníky na Ministerstvu životního prostředí a vyplynulo z toho množství podmínek pro výstavbu."

Markéta Kaclová, Lenka Rákosová, Pavla Kvapilová Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nejčtenější

Nejnovější články

Aktuální témata

Doporučujeme