Rusko přijde o značku Opel. Kvůli nízké poptávce ji General Motors stahuje

Největší americká automobilka General Motors stahuje svoji značku Opel z Ruska. Důvodem je výrazný pokles poptávky po autech. Na tamní ekonomiku navíc doléhají nízké ceny ropy i uvalené západní sankce.

Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Opel Corsa | Foto: Petr Jansa

General Motors chce stáhnout jen značku Opel. Ta by měla z trhu zmizet ještě do konce tohoto roku.

Na ruském trhu ale automobilka zůstane dál - zaměří se hlavně na luxusní auta, jako je Cadillac nebo některé modely Chevrolet, které vyrábí ve Spojených státech. Přesto chce ale značku Chevrolet v Rusku omezit na minimum.

Odsun svojí značky z Ruska nedávno oznámil i Volkswagen, který ukončil prodej španělských vozů Seat. Právě prodeje téhle značky klesly za poslední rok o více než polovinu.

Poptávku po autech tlačí dolů hlavně zpomalení hospodářské růstu, za kterým stojí i dopady ukrajinské krize. Nepomáhá ani slabý rubl. Na druhé straně je kurz měny výhodný pro zákazníky z okolních zemí.

Meziroční propad o 40 procent

Dříve Rusové na nových vozech nešetřili a vybírali si dražší výbavy i značky. Teď je ale situace opačná. Kvůli slábnoucímu rublu se totiž nová auta pro místní stávají nedostupná.

A dokazují to i čísla - jen v únoru se prodeje meziročně propadly skoro o 40 procent. Zájem klesl hlavně o americké automobilky - největší problémy má právě Chevrolet nebo třeba Ford. Podle obchodníků stojí za nízkými prodeji i drahé úvěry.

V Rusku působí i mladoboleslavská Škoda Auto. I té se prodeje snížily zhruba o 12 procent. Přes problémy v Rusku, na Ukrajině nebo v Kazachstánu si ale automobilka vede dobře. Loni prodala dokonce milion aut a zisk společnosti vzrostl na rekordních 18 miliard korun.

Zuzana Švejdová Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nejčtenější

Nejnovější články

Aktuální témata

Doporučujeme