Rusové a Číňané už nekupují český křišťál. Mohou si ho pořídit doma

Zejména mimoevropští turisté už nemají při dovolených v Česku takový zájem o český křišťál jako dříve. Ještě před šesti lety tvořil tento tradiční artikl téměř čtvrtinu všech nákupů mezi cizinci, teď to není ani desetina.

Tento článek je více než rok starý.

Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Sklárna Moser, české křišťálové sklo

Sklárna Moser, české křišťálové sklo | Foto: Filip Jandourek

Například Číňané a Rusové jezdí do Česka opakovaně, proto už prý nekupují tolik suvenýrů. Český křišťál si nepořizují z jednoduchého důvodu: mohou si ho koupit doma.

„Tím se eliminují transportní náklady a nepříjemnosti s případným rozbitím českého křišťálu během cesty,“ vysvětlil ve Stalo se dnes analytik společnosti Mag Consulting Jaromír Beránek.

Ze statistik společnosti Global Blue plyne, že nejvíce peněz u nás přesto utratí právě Číňané. Během jednoho nákupu průměrně 13,5 tisíce korun.

Přehrát

00:00 / 00:00

Hostem Stalo se dnes byl analytik společnosti Mag Consulting Jaromír Beránek

Turisté z Ruska pak vydají necelých sedm tisíc. Přijíždí jich ale víc. Minulý rok to bylo přes půl miliónu a zdržují se v Česku delší dobu.

Protože do Česka nejvíce jezdí právě Rusové a Číňané, obchodníci jim vycházejí vstříc.

Například tím, že jako prodejce zaměstnávají rodilé mluvčí. Podle Beránka se to vyplácí a je to běžná světová praxe. „Tito občané znají velmi dobře jejich vkus a mohou jim poradit, a koneckonců i lépe věří svým občanům při té radě,“ dodal.

Rusové v Česku vyhledávají především značkové luxusní oblečení, Číňané se na specifický artikl nezaměřují. Jak zdůraznil Beránkek, naprostá většina věcí je navíc vyrobena v Číně a má pouze české nápisy.

Martin Křížek, Simona Bartošová Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nejčtenější

Nejnovější články

Aktuální témata

Doporučujeme