Růžová daň: stejná kvalita, různé ceny. Za některé zboží často muži zaplatí méně

Za pánskou variantu stejného zboží zaplatí muži často méně než ženy. Kvůli růžové dani je dražší je například deodorant, boty i cyklistická helma.

Praha Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na Google+ Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Kosmetika (ilustrační foto) | Foto: ratmaner / Alamy | Zdroj: Fotobanka Profimedia

Tzv. Pink tax spočívá například v tom, že dvě totožné, ale různobarevné helmy se liší v cenách - růžová je dražší.

Srovnání 800 výrobků provedla americká agentura DCA. Největší cenové rozdíly objevila v drogistickém zboží. Růžová daň tam dosahovala až 13 %.

Většinou je ale maskovaná. Mužská a ženská varianta výrobku často sice stojí stejně, verze pro muže je ale větší anebo má větší objem.

Ale zároveň dodává, že byť se dají najít rozdíly skoro v každé spotřebitelské kategorii, většina zákazníků je nevnímá, protože většinou variantu zboží určenou pro opačné pohlaví nezkoumá.

Kateřina Součková Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na Google+ Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nejčtenější

Nejnovější články

Aktuální témata

Doporučujeme