Šance na záchranu automobilky Saab dohasínají

Švedové si nepřipouštějí, že záchrana domácí automobilky Saab nemá šanci na úspěch. Jak řekl agentuře Reuters státní tajemník švédského ministerstva průmyslu Joran Hagglund, vláda se domnívá, že zvažování nabídek stále pokračuje.

Tento článek je více než rok starý Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Saab 9-3X

Saab 9-3X | Foto: www.salon-auto.ch

Na základě toho existuje malá šance, že bude Saab prodán. Americká mateřská společnost General Motors však pokračuje v ukončování aktivit této ztrátové divize, protože ji doposud žádný ze zájemců o převzetí švédského podniku nepřesvědčil, aby svůj postoj změnila.

Nic na tom prý nezměnila ani zlepšená nabídka od nizozemského výrobce luxusních vozů Spykeru.

Přehrát

00:00 / 00:00

Skandinávský spolupracovník Českého rozhlasu Tomáš Sniegoň a šéfredaktor portálu Auto.cz Ondřej Láník o šancích Saabu

Skandinávský spolupracovník Českého rozhlasu Tomáš Sniegoň řekl, že Švédové si situaci Saabu uvědomují. "Vědí to velmi dobře, ale snaží se v posledních hodinách a dnech dělat co nejvíc."

"Ve chvíli, kdy se objeví dostatečně silný kupec, bude švédská vláda garantovat půjčku od Evropské investiční banky, ale takový kupec se zatím neobjevil," uvedl Sniegoň.

"Saab zahrnuje zhruba 8 000 pracovních míst a emotivně je spojen se švédkým ekonomickým boomem po 2. světové válce. Citová podpora a držení palců je veliké. Ale ta skutečná podpora je odtud - podtud, poslední dny nemohou vymazat problémy posledních dvaceti let," shrnul Tomáš Sniegoň.

Možnosti jsou malé

Šéfredaktor portálu Auto.cz Ondřej Láník označil naději na záchranu Saabu za malou. "Já bych dával Saabu tak 5-10procentní šanci, že najde nového vlastníka, který by byl schopen fungovat bez těsné vazby na GM."

Saab vyrábí automobily od roku 1949 a součástí GM je od roku 1989, od té doby je však téměř nepřetržitě ztrátový. "Všeobecně se ví, že politika GM k Saabu nebyla úplně šťastně zvolená. Saab se postupem času v 90. letech jen jakousi verzí koncernových vozů GM."

"Objem prodaných vozů byl hlavní problém. Saab nedokázal překročit určitou hranici rentability v posledních 18 letech, a to byla vlastně příčina špatného stavu," poznamenal Láník.

Prozatímní ředitel General Motors Ed Whitacre na autosalonu v Detroitu řekl, že společnost zastavujeme provoz Saabu. A od vedení společnosti, jsme se také dozvěděli, že uzavírání Saabu bude přerušeno jen tehdy, pokud se objeví nabídka výhodnější než postupné ukončování jejích aktivit.

Milan Kopp, Ondřej Černý Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nejčtenější

Nejnovější články

Aktuální témata

Doporučujeme