Satelitní systém výběru mýtného není výhledově v Česku bez šancí

Firma Kapsch je na tuto možnost připravena, ministerstvo dopravy se o ní chystá jednat. Výhodou systému je větší pokrytí s menším počtem mýtných bran. Firma Kapsch ale zatím se stavbou satelitních jednotek nepočítá.

Tento článek je více než rok starý Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Dálnice D8

Dálnice D8 | Foto: www.rsd.cz

Ministerstvo dopravy podle jeho mluvčí Marcely Žižkové na Kapsch kvůli změně systému z mikrovlnného na satelitní netlačí. Po firmě teď především požaduje, aby plnila smlouvu. Nicméně návrh na změnu systému prý přišel ze strany Kapsch.

"Začátkem tohoto měsíce jsme právě od Kapsch dostali návrh na možnou změnu variantního řešení etapy dvě, a to pomocí GPS systému. Tuto věc zkoumáme, jestli je to možné, nebo ne. Jednání budou pokračovat," uvedla Žižková.

Podle mluvčího firmy Kapsch Evžena Staňka, byla nabídka lehké satelitní jednotky kompatibilní se satelitními systémy povinnou součástí zadávací dokumentace při výběrovém řízení: "V podstatě firma Kapsh také nabídla tzv. otevřený systém. To znamená, tento systém by v budoucnu měl být bez velkých finančních dodatečných nákladů v případě nutnosti převeden na satelitní systém."

Milan Kopp, Věra Pfeifferová Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nejčtenější

Nejnovější články

Aktuální témata

Doporučujeme