Sázkové společnosti Fortuna klesl čistý zisk skoro o polovinu, na 130 milionů

Sázejícím se letos daří tipovat sportovní výsledky, a některé sázkové kanceláře to stojí nemalé peníze. Své o tom ví Fortuna, jejíž čistý zisk klesl skoro o polovinu na 130 milionů korun. Důvodem je také zrušení manipulačního poplatku u internetových sázek na Slovensku a přesun sázkařů z kamenných poboček na online sázení.

Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Sázková kancelář (ilustrační foto) | Foto: Filip Jandourek

Na ziskovost firmy doléhají nižší marže. Za poklesem ale stojí také nedostatek velkých sportovních akcí, jako je olympiáda nebo třeba fotbalové mistrovství. Ty jsou totiž mezi sázkaři tradičně nejoblíbenější.

„Meziroční srovnání je zasaženo absencí velké fotbalové akce, kdy pro toto období v minulém roce byl určující světový šampionát v Brazílii,“ dodává mluvčí Fortuny Petr Šrain.

Zisk ze sportovních sázek před zdaněním klesl meziročně o více než 40 procent, na druhé straně zisk z loterií stoupl skoro o 900 procent.

Úspěch sázkařů

Celkový objem sázek vzrostl skoro o čtvrtinu. Jenže velkou část peněz, kterou kancelář přijala od sázkařů, jim zase musela vyplatit. Podle analytika Petra Hlinomaze ze společnosti BH Securities jsou totiž sportovní fanoušci při sázení úspěšní:

„Dá se říci, že se sázkaři trefovali do výsledků zápasů. Jedná se zejména o fotbalovou ligu v Británii. Ale není to jenom otázka Fortuny. Tohle prožívaly i ostatní sázkové kanceláře.“

Objem kurzového sázení v Česku obecně roste. Důvodem je hlavně možnost sázení na internetu. Namísto kamenných poboček tak lidé využívají počítač. Jde hlavně o takzvané life sázky, kdy si sportovní fanoušci můžou vsadit přímo během zápasu. Je to fenomén, ke kterému dochází v celé Evropě.

„Náběry firmám sice narůstají, ale zisk jim klesá. Na českém trhu jsou tři klíčoví hráči - Tipsport, Fortuna a Chance a tento trend platí pro všechny tři,“ říká ředitel Asociace provozovatelů kursových sázek Marek Herman.

Pro sázkové kanceláře byl nejúspěšnější hlavně minulý rok. Jen na tři sportovní události, tedy zimní olympijské hry v Soči, mistrovství světa v ledním hokeji v Bělorusku a fotbalový šampionát v Brazílii, Češi prosázeli skoro tři miliardy korun.

Zuzana Švejdová Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nejčtenější

Nejnovější články

Aktuální témata

Doporučujeme