Seznam.cz loni vydělal přes miliardu, chystá vlastní zpravodajský kanál

Český internetový portál Seznam.cz loni zažil nejúspěšnější rok za celou svou dvacetiletou působnost a prolomil rekord ve svých tržbách i zisku. K tomuto úspěchu podle společnosti pomohla zejména reklama. Výdělek firma plánuje investovat do rozvoje, inovací a ostatních projektů, včetně vlastního zpravodajství.

Tento článek je více než rok starý.

Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Google (ilustrační foto)

Google (ilustrační foto) | Foto: Fotobanka Pixabay

Tuzemský vyhledávač dokázal jen na českém trhu vygenerovat zisk ve výši 1,25 miliardy při tržbách necelých 3,5 miliardy korun. Jde tak o devítiprocentní nárůst oproti roku 2014, za kterým podle firmy stojí především příjmy z reklamního systému Sklik.

Ty totiž meziročně vzrostly o celou pětinu. Obrat této služby představuje více než 40 procent všech reklamních tržeb společnosti. Třicetiprocentní podíl pak na celkových tržbách mají příjmy z display reklamy, která zahrnuje i videa a mobilní reklamní formáty.

Seznam.cz plánuje vydělané peníze investovat hlavně do svého rozvoje a inovací. „Všechny peníze vracíme zpět do firmy a soustřeďujeme se jak na rozšiřování reklamních formátů, tak i na modernizaci našich služeb,“ vysvětluje mluvčí portálu Irena Zatloukalová.

Internetový vyhledávač získané finance ale vloží i do zcela nových projektů. Například do svého vlastního zpravodajství. S jakým zaměřením, formátem nebo periodicitou bude, ale firma zatím tají.

V Česku nemá konkurenci

„Seznam si uvědomuje, že bude těžko konkurovat firmám, jako jsou Google, Facebook nebo Apple. Jeho síla je ale v lokálním obsahu a to znamená, že rozšiřuje svou původní činnost na Streamu a teď připravuje vlastní zpravodajství, které by mělo běžet na titulní stránce Seznamu,“ popisuje redaktor serveru Lupa.cz Jan Beránek.

Podle něho je zároveň téměř nemožné zisky Seznamu srovnávat s ostatními tuzemskými vyhledávači, protože jednoduše žádného velkého konkurenta nemá. „Kdysi tu bylo Centrum a Atlas, ti se ale sloučili a patří pod společnost Economia,“ dodává Beránek.

Ze Seznamu to tak dělá nejpoužívanější internetový vyhledávač v Česku. Dle Beránkova mínění ho nelze srovnávat ani s Googlem, protože nezveřejňuje lokální stastiky, ale „pouze“ celosvětové za celou společnost.

Seznam.cz - tržby | Foto: ČTK

Barbora Kladivová Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nejčtenější

Nejnovější články

Aktuální témata

Doporučujeme