Sezóna v Chorvatsku po špatném začátku nabrala dech. Lidé věří v tržby podobné těm loňským

Ještě před dvěma týdny to vypadalo, že sezóna v Chorvatsku dopadne špatně. Bylo vidět, že hostů je méně, v hotelech a ubytovnách, v restauracích i na jachtách. Nyní se situace obrací. I když oficiální čísla ještě nejsou k dispozici, je znát, že se sezóna na Jadranu ve své polovině dostala na vrchol.

Tento článek je více než rok starý.

Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Ostrov Brač znají mnozí kvůli pouštím. Tato část Chorvatska se však pyšní také dlouhou kamenickou tradicí

Ostrov Brač znají mnozí kvůli pouštím. Tato část Chorvatska se však pyšní také dlouhou kamenickou tradicí | Foto: Karel Hrdina, CK Novalja

Kapitán a organizátor výletů v dalmatském Omiši Jozo Baučič podotýká, že přinejmenším na lodích začala sezóna dobře, ale problémy jsou.

„Sice nevíme jaké přesně, ale cítíme, že to tak je. Začátek sezony, až do poloviny července nesplnil očekávání. Teď už je to lepší a doufáme, že se nakonec dostaneme na úroveň předešlé sezony,“ říká Baučič.

Přehrát

00:00 / 00:00

Příspěvek natočil zpravodaj ČRo v Chorvatsku Martin Ježek

Jediný, kdo hlásí skutečný růst, jsou velká města. Třeba Split.

„My už několik let za sebou máme nárůst o 10 procent. Když bychom se srovnali s městy téže kategorie, tedy do milionu a 500 tisíc přenocování, jsme už pátým rokem na prvním místě, pokud jde o nárůst počtu přenocování. Takže Split se mění z tranzitního uzlu v turistickou destinaci. Doufáme, že letos se dostaneme na počet 300 tisíc návštěvníků, kteří osm set tisíckrát přespí,“ věří ředitel turistické organizace ve Splitu Vedran Matošić.

Zvlášť v době, kdy turismus stagnuje, se snaží Chorvatsko zbavit jevů, které obtěžují hosty. Stále je například obvyklé, že se nabízí ubytování rovnou na ulici, na nádraží, u silnice. Ve Splitu se chystají takový způsob rezervace zakázat.

Podle majitele několika apartmánů u Splitu Ljubomir Blaževiće to měla být už dávno minulost.

„Host, který vidí takovou ceduli, nemá ponětí o tom, kam ho dovedou. Na internet dáte fotografie domu, přesnou mapu, popis trasy. Zkrátka všechno, co chce host vědět. Zatímco když hosta nějaká paní chytne na nádraží, to nemá úroveň a to by mělo být dávno za námi,“ poznamenává Blažević.

Sezóna v Chorvatsku se nakonec převíjen rozběhla. Ministr turismu Darko Lorencin však uvedl, že čísla nejsou vše. Konečná bilance bude známa až hosté odjedou a podnikatelé spočítají zisky.

Chorvatsko - základní informace | Foto: Český rozhlas

Martin Ježek Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nejčtenější

Nejnovější články

Aktuální témata

Doporučujeme