Škoda Auto hlásí rekordní prodeje, v Rakousku je druhou nejúspěšnější automobilkou
V Detroitu začíná významná mezinárodní přehlídka, na které se bude mluvit i o budoucnosti automobilového průmyslu. Tento tahoun většiny velkých národních ekonomik stojí před érou podstatných změn. Proto na autosalonu v Detroitu čekají netrpělivě nejen motorističtí odborníci a novináři. Velké naděje si na autosalon přináší automobilka Volkswagen, jejíž součástí je i mladoboleslavská Škoda Auto.
Prodej automobilů ve Spojených státech v loňském roce stoupl o 13,5 procenta na 14 a půl milionu vozů, tedy na nejvyšší úroveň od roku 2007. Výzkumná společnost Polk předpověděla, že v letošním roce se prodej díky zlepšujícím se ekonomickým podmínkám vzroste ještě o další milion vozů. A hodně velký kus z tohoto zájmu si chce ukrojit i Volkswagen.
Nedávno vyšla studie, která předpovídá, o jaké vozy bude největší zájem. V Evropě a ve Spojených státech budou zákazníci stále více zvažovat při nákupu spotřebu. Budou chtít auta s nižší spotřebou a více ekologické.
Zájem bude o menší vozy nebo rodinná auta. Naopak luxusní vozy s velkou spotřebou najdou zákazníky v Číně a v Indii. I když tam bude, pokud jde o množství, větší zájem o levnější a menší vozy.
V segmentu menších vozů s nižší spotřebou má velké šance i Škoda Mladá Boleslav, které se poslední dobou daří. Loni prodala rekordních 939 tisíc vozů.
Tahounem růstu je ruský trh, kde firma prodala sto tisíc aut. V západní Evropě se Škodě dařilo i v Británii, Dánsku a Švýcarsku. Ale největší úspěch má v Rakousku. Tam loni Škoda v prodejích překonala Opel i Ford a stala se po Volkswagenu druhou nejprodávanější značkou v zemi.
Situace v této zemi ilustruje, co pro Škodu znamená i mírný růst v době, kdy prodeje řady jejích konkurentů padají. V Německu si Škodovka dál udržuje sedmou pozici za šesticí největších německých automobilek a má dostatečný náskok před francouzskou, korejskou i japonskou konkurencí.