Škoda Auto hlásí rekordní prodeje, v Rakousku je druhou nejúspěšnější automobilkou

V Detroitu začíná významná mezinárodní přehlídka, na které se bude mluvit i o budoucnosti automobilového průmyslu. Tento tahoun většiny velkých národních ekonomik stojí před érou podstatných změn. Proto na autosalonu v Detroitu čekají netrpělivě nejen motorističtí odborníci a novináři. Velké naděje si na autosalon přináší automobilka Volkswagen, jejíž součástí je i mladoboleslavská Škoda Auto.

Tento článek je více než rok starý Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Vozy značky Škoda (ilustrační foto)

Vozy značky Škoda (ilustrační foto) | Foto: Škoda Auto

Prodej automobilů ve Spojených státech v loňském roce stoupl o 13,5 procenta na 14 a půl milionu vozů, tedy na nejvyšší úroveň od roku 2007. Výzkumná společnost Polk předpověděla, že v letošním roce se prodej díky zlepšujícím se ekonomickým podmínkám vzroste ještě o další milion vozů. A hodně velký kus z tohoto zájmu si chce ukrojit i Volkswagen.

Nedávno vyšla studie, která předpovídá, o jaké vozy bude největší zájem. V Evropě a ve Spojených státech budou zákazníci stále více zvažovat při nákupu spotřebu. Budou chtít auta s nižší spotřebou a více ekologické.

Zájem bude o menší vozy nebo rodinná auta. Naopak luxusní vozy s velkou spotřebou najdou zákazníky v Číně a v Indii. I když tam bude, pokud jde o množství, větší zájem o levnější a menší vozy.

V segmentu menších vozů s nižší spotřebou má velké šance i Škoda Mladá Boleslav, které se poslední dobou daří. Loni prodala rekordních 939 tisíc vozů.

Tahounem růstu je ruský trh, kde firma prodala sto tisíc aut. V západní Evropě se Škodě dařilo i v Británii, Dánsku a Švýcarsku. Ale největší úspěch má v Rakousku. Tam loni Škoda v prodejích překonala Opel i Ford a stala se po Volkswagenu druhou nejprodávanější značkou v zemi.

Situace v této zemi ilustruje, co pro Škodu znamená i mírný růst v době, kdy prodeje řady jejích konkurentů padají. V Německu si Škodovka dál udržuje sedmou pozici za šesticí největších německých automobilek a má dostatečný náskok před francouzskou, korejskou i japonskou konkurencí.

Škoda Auto loni prodala rekordních 939.200 aut, o 6,8 pct více | Foto: ČTK

Jitka Hanžlová Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nejčtenější

Nejnovější články

Aktuální témata

Doporučujeme