Škoda Auto poprvé v historii překonala hranici milionu prodaných aut

Škoda Auto loni prodala jeden milion 37 tisíc aut. Magickou hranici milionu prodaných vozů překonala poprvé ve své 119leté historii. Nejsilnější zastoupení má na trzích ve střední Evropě, nejvíc aut ale prodala v Číně.

Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Škoda Fabia Combi | Foto: Petr Jansa

Celkově Škodovka ve srovnání s rokem 2013 zvýšila prodej skoro o 13 procent, to znamená o víc než 100 tisíc aut. Nejsilnější zastoupení má na trzích ve střední Evropě, kde loni každé páté prodané auto mělo ve znaku okřídlený šíp. Nejvíc aut ale automobilka prodala v Číně.

„V Číně jsme dosáhli rekordního výsledku, prodali jsme přes 280 tisíc vozů a dosáhli jsme růstu až o 24 procent. Mimořádně úspěšné bylo Německo, kde jsme prodali 150 tisíc vozů. Ve Španělsku, Portugalsku nebo Itálii jsme dosáhli nárůstu až o 30 procent,“ potvrzuje mluvčí firmy Jozef Baláž.

Ruský trh sleduje Škodovka s obavami, i když loni tam ještě žádný dramatický pokles v odbytu nezaznamenala. Prodala jen o dvě tisícovky aut méně, ale celkově se ruský trh propadl o pětinu, takže Škodovka tam posílila své pozice.

„Na ruském trhu jsme prodali zhruba 85 tisíc vozů. Specifická byla situace zejména v závěru roku vlivem oslabení ruského rublu. Lidé se snažili peníze investovat, což se krátkodobě projevilo na nárůstu prodejů i u automobilů. V posledních měsících jsme tam dosáhli také růstu, ale těžko předjímat, jak se situace na ruském trhu bude v dalším období vyvíjet,“ vysvětluje Baláž.

Nová Škoda Fabia | Foto: Škoda Auto

Škoda Auto chce v následujících letech překonat další hranici prodeje, a to je půldruhého milionu. Počítá s tím, že se jí to podaří do roku 2020.

Podle předsedy představenstva Škody Auto Winfrieda Vahlanda firma získává stále nové skupiny zákazníků hlavně díky novým modelům. V jejich zavádění bude pokračovat, ještě v lednu se objeví Fabia Combi a v březnu se na autosalonu v Ženevě představí nová generace superbu.

Loni se dařilo celému koncernu Volkswagen, Škoda je jeho součástí, prodej všech značek koncernu poprvé v historii podniku překročil hranici deseti milionů vozů.

Prodej osobních vozů automobilky Auto Škoda ve světě v roce 2014 | Foto: ČTK

Jaroslav Skalický Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nejčtenější

Nejnovější články

Aktuální témata

Doporučujeme