Škoda Auto prodala rekordní počet aut a zvýšila svůj zisk
Provozní zisk mladoboleslavské automobilky dosáhl za letošních devět měsíců osm miliard korun. To je oproti stejnému období loňského roku nárůst o více než 64 procent. Tržby vzrostly o 16,3 procenta na 160 miliard korun. Škodovka, která je součástí koncernu Volkswagen, zároveň dosáhla rekordního prodeje aut, a to téměř 570 tisíc.
Podle redaktora časopisu Auto moto a sport, Michala Štengla, stojí za takovým nárůstem vzrůstající zájem zákazníků o větší modely Škoda, které společnosti přinášejí více peněz. „Například nejprodávanější model Fabia zaznamenal letos jako jeden z mála modelů Škodovek pokles. Za hlavním nárůstem určitě jsou ostatním modely jako je Superb, Yeti nebo Octavia, které zaznamenaly dvouciferné procentuální nárůsty prodejů po celém světě.“
O úspěchu mladoboleslavské Škodovky mluvil na Rádiu Česko Michal Štengl, redaktor časopisu Auto moto a sport.
Jedním z největších tahounů je právě nejdražší model Škody Auto – Superb. „Škodovka určitě zabodovala v Evropě a ve světě hlavně s modelem Superb. Byl to model vyšší střední třídy, který byl pro tuzemskou automobilku úplně nový a musela proto postupně hledat zákazníky a přesvědčovat je o tom, že je to kvalitní auto za rozumné peníze, což se podařilo. Druhá generace Superbů ukazuje, že toto auto se povedlo a táhne prodeje Škodovky hodně nahoru, protože to jsou její nejdražší modely,“ vysvětluje Štengl.
Dobrý výsledek firmy se ale očekával vzhledem k tomu, že koncern Volkswagen v minulém týdnu ohlásil výrazný zisk, což sami analytici označili jako nevídaný. Podle Štengla jsou nejnovější data důkazem, že se automobilovému sergmentu daří dostat z následků recese:
„Tyto výsledky ukazují, že západní Evropa a automobilový trh se obecně probírá z recese, dostává se nahoru a pomalinku se rozjíždí k lepším výsledkům.“