Škodovka se potýká s nedostatkem čipů, nedokončí až 5000 aut týdně. Firma kvůli tomu omezí provoz
Kvůli nedostatku čipů nemůže automobilka Škoda Auto dokončit až 5000 aut týdně. Nekompletních vozů má firma v současnosti na odstavných plochách zhruba 33 tisíc, řekl v rozhovoru pro server iHNED.cz šéf výroby a logistiky Škody Auto Michael Oeljeklaus. Z důvodu nedostatku polovodičových součástek podle něj firma do začátku srpnové celozávodní dovolené zřejmě zruší 60 směn.
Týdně vyrobí Škoda Auto v Česku kolem 21 tisíc aut, přičemž zhruba 3000 až 5000 nelze kvůli chybějícím čipům dokončit. Nejvíc automobilce chybí řídicí jednotka ESP v octaviích a jednotky ovládání oken prakticky ve všech modelech.
Do začátku dvoutýdenní celozávodní dovolené počátkem srpna firma podle aktuálního odhadu kvůli nedostatku dílů vyrobí 50 tisíc nekompletních vozidel, řekl serveru Oeljeklaus. Podle něj firma zřejmě bude muset do začátku dovolené zrušit 60 směn.
Škoda Auto prožívá nejtěžší chvíle od spojení s koncernem Volkswagen. Omezuje počty směn
Číst článek
„Je možné, že se zastaví výroba třeba na celý den, tedy tři směny naráz, či více dnů, ale samozřejmě nechceme odstavit výrobu na delší dobu,“ uvedl Oeljeklaus.
Zlepšení na konci roku
Vedení firmy jedná s odbory o tom, že by se výroba zcela nezastavila ani při celozávodní dovolené. Automobilka by se v takovém případě zaměřila na dokončení rozpracovaných vozů. „Rádi bychom během těchto dvou týdnů dokončili 20 tisíc aut, která nám teď stojí na odstavných plochách,“ řekl Oeljeklaus webu iHNED.cz.
Dodávky čipů by se mohly podle Oeljeklausova odhadu zlepšit koncem roku. „Ve čtvrtém čtvrtletí se trh vrátí do normálu a věříme, že dílů bude dost, abychom auta, která budeme muset v mezidobí opět odstavovat, dokončili,“ doufá.
Nedokončená auta Škoda zatím dává na odstavné plochy, které mají kapacitu 55 tisíc vozů. V současnosti je na nich podle Oeljeklause odstaveno 33 tisíc vozů.
Škoda Auto provozuje v České republice tři výrobní závody, a to v Mladé Boleslavi, Kvasinách a ve Vrchlabí. Auta vyrábí ale i v Číně, v Rusku, na Slovensku a v Indii, většinou prostřednictvím koncernových partnerství, dále na Ukrajině a v Kazachstánu ve spolupráci s lokálními partnery. Působí na více než 100 trzích. V prvním čtvrtletí automobilka zvýšila provozní zisk o 46 procent na 448 milionů eur (zhruba 11,4 miliardy Kč).