Škoda Auto zdražila své nejžádanější vozy na českém trhu

O 15 tisíc korun více si od tohoto týdne musí připravit zájemci o koupi Superbu, sedm tisíc si lidé připlatí za Octavii a pět tisíc za Fabii. Škoda Auto zvýšila ceny u svých nejžádanějších vozů na českém trhu zhruba rok po posledním plošném zdražování. Společnost tento krok zdůvodňuje růstem inflačních tlaků.

Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nová Škoda Fabia | Foto: Škoda Auto

Ve svém vyjádření automobilka tvrdí, že u modelů Fabia, Octavia a Superb několik měsíců držela stejnou cenovou hladinu, navzdory nepříznivým inflačním vlivům.

V České republice ovšem v říjnu klesly průmyslové ceny o téměř čtyři procenta a spotřebitelské ceny v říjnu rostly jen o dvě desetiny. Inflace je dlouho kolem nuly. Navíc je stabilní i kurz české koruny.

Přehrát

00:00 / 00:00

Společnost Škoda Auto zdražila své nejžádanější vozy na českém trhu, modely Fabia, Octavia a Superb

Analytik společnosti Colloseum František Bostl si proto myslí, že příčiny zdražení mohou být jiné:

„Důvodem může být zlepšující se evropská ekonomika, snižující se nezaměstnanost, čili vliv úspor domácností, které mají více prostředků na to koupit si nové auto.“

Může tedy jít o přípravu na růst poptávky a možné zvýšení inflace. Většina komentátorů si zároveň nemyslí, že za zdražením stojí potíže mateřského Volkswagenu a snaha získat více peněz.

„Zdražení je totiž poměrně kosmetické a navíc se týká pouze českého trhu. Je tak jasné, že dodatečný zisk bude jen velmi omezený a nikterak neulehčí mateřské firmě s jejími pokutami,“ vysvětluje Jiří Šimara ze společnosti Cyrrus.

A František Bostl přidává další úhel pohledu. „Naopak celá skupina Volkswagen řeší kauzu s naftovými motory tím, že dává zákazníkům slevy na nákup nových vozů nebo případné další opravy nebo servis. Takže si myslím, že s kauzou to nesouvisí,“ upozorňuje.

Mezi takové bonusy patří i tisícidolarové bolestné, které automobilka nabízí ve Spojených státech. Zatím si o něj řeklo 120 tisíc zákazníků.

Jitka Hanžlová Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nejčtenější

Nejnovější články

Aktuální témata

Doporučujeme