Pithart vyzval vládu k reakci ohledně možné změny postavení Škody auto ve skupině Volkswagen

Bývalý český premiér Petr Pithart a exministr průmyslu Jan Vrba vyzvali českou vládu, aby vedení koncernu Volkswagen vyjádřila své znepokojení nad možnou změnou postavení Škody Auto ve skupině. Případné omezení modelových řad a zaměření na laciné vozy pro rozvojové trhy by podle nich bylo v rozporu s přílohami smlouvy, na základě které Volkswagen do Škody před 30 lety vstupoval.

Praha Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Možná změna postavení české automobilky v rámci německého koncernu vyvolala reakce. | Zdroj: Reuters

VW prostřednictvím Škody podle Pitharta přispěl ke kultivaci tržního prostředí v ČR a zlepšení vztahů Česka a Německa. „Tím více nás znepokojují některá dosud snad neoficiální prohlášení představitelů VW, že by se mělo změnit postavení Škody v rámci koncernu VW. Podle zmíněných vyjádření by se Škoda měla zaměřit na výrobu laciných aut pro laciné trhy. Pokud by k tomu došlo, bylo by to v rozporu se záměry uvedených v přílohách smlouvy mezi českou vládou a koncernem VW a znamenalo by to nepříznivé finanční dopady na Škodu a její subdodavatele,“ uvedl bývalý premiér v dopise, který napsal spolu s Vrbou.

Představenstvo Škody Auto povede Thomas Schäfer. ‚Králík z klobouku,‘ tvrdí šéf podnikové rady Povšík

Číst článek

Ředitel Volkswagenu Herbert Diess v létě médiím řekl, že Škoda co do objemu prodaných aut „není dostatečně agresivní“ v konkurencí s Korejci a Francouzi. Automobilka musí podle něho posílit pozice v segmentu cenově výhodných aut, a naopak nemá smysl, aby byla třetí prémiovou značkou koncernu.

Nejen německá média píšou už delší dobu o tom, že Volkswagenu vadí úspěchy Škodovky, jejíž modely nad očekávání konkurují ostatním značkám koncernu.

Nový předseda představenstva Škoda Auto Thomas Schäfer v srpnu na schůzce premiérovi Andreji Babišovi (ANO) řekl, že chce posunout značku Škoda na další úroveň, zvýšit její výkon a podporovat další růst. Babiš uvedl, že ho Schäfer ujistil o tom, že Škoda bude dál vyrábět špičkové automobily a udrží velmi vysokou míru investic do výzkumu a vývoje z posledních let.

Šéf českého zastoupení Škoda Auto skončí ve funkci. Zaměří se na aktivity společnosti v západní Evropě

Číst článek

V Mladé Boleslavi Škoda Auto vyrábí model Fabia, Fabia kombi, Scala, Kamiq, Octavia, Enyaq a částečně Karoq. Škoda Superb a Kodiaq se vyrábí v Kvasinách na Rychnovsku, kde se produkuje také další část SUV Karoq.

Škoda Auto loni dodala celosvětově 1,24 milionu aut. Provozuje tři výrobní závody v České republice, vyrábí v Číně, Rusku, na Slovensku a v Indii, většinou prostřednictvím koncernových partnerství, dále na Ukrajině a v Kazachstánu ve spolupráci s lokálními partnery. Je aktivní na více než 100 trzích. Zaměstnává 39 000 lidí, z toho v Česku téměř 34 000.

ČTK Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nejčtenější

Nejnovější články

Aktuální témata

Doporučujeme