Škoda Electric dodá do Maďarska trolejbusy za čtvrt miliardy

Plzeňská Škoda Electric získala velkou zakázku v Maďarsku. Pro maďarské město Szeged dodá 13 nových velkokapacitních trolejbusů. Hodnota kontraktu přesahuje 250 milionů korun. První trolejbus předá v květnu příštího roku, dodávky skončí v roce 2014.

Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nové krátké nízkopodlažní trolejbusy pro královéhradeckou městskou hromadnou dopravu | Foto: Magdalena Vlčková

Trolejbusy jsou netypické. Jsou to 18 metrů dlouhá nízkopodlažní vozidla s využitím karosérií místního producenta. Vozy s klimatizací budou mít kapacitu 140 míst. Díky pomocnému bateriovému pohonu budou obsluhovat také předměstí, kde není trolejové vedení. Na bateriový pohon zvládnou sedmikilometrovou trať.

Djednaná zakázka pro Szeged není pro Plzeňskou Škodu Electric prvním maďarským kontraktem. Maďarsko se v posledních pěti letech stalo pro skupinu Škoda významným trhem. Celková hodnota uzavřených smluv dosahuje téměř čtyř miliard korun.

Přehrát

00:00 / 00:00

Plzeňská Škoda Electric získala velkou zakázku v Maďarsku - mluvila o ní Jitka Hanžlová

Škodovka, která má v Maďarsku dceřinou firmu, tam například uzavřela kontrakt na 31 tramvají do Miškolce za téměř dvě miliardy korun. A nedávno uspěla s trolejbusy v Budapešti a v Debrecínu a také s dodávkami pro soupravy metra v Budapešti.

Nový obchod je jistě dobrou zprávou pro 750 zaměstnanců plzeňské Škodovky, která je jedním z největších světových výrobců trolejbusů.

Letos předpokládá tržby kolem 4 miliard korun. Tedy o čtvrtinu více než loni. Nárůst zajistí hlavně velká poptávka po trakčních motorech a elektrických pohonech vozidel, výroba trolejbusů má stagnovat na loňských zhruba 130 vozech. Firma vyváží dvě třetiny produkce.

Například nakoupit nové trolejbusy a tramvaje chce Dopravní podnik Bratislava a.s. A tendr na obnovu a údržbu vozového parku už zahájil. Celkem má jít o zakázku za 286 milionů eur - což je asi 7,25 miliardy korun. Chce koupit 80 trolejbusů různých typů, vyhradil si také opci na koupi dalších 40 vozů.

Tendr počítá také s nákupem 30 nízkopodlažních tramvají s možností zvýšení dodávek na dvojnásobek. Podobně jako maďarské město Szeged i Bratislava chce zakázku financovat hlavně z fondů Evropské unie. V Bratislavě navíc už jezdí autobusy české firmy SOR Libchavy.

Milan Kopp, Jitka Hanžlová Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nejčtenější

Nejnovější články

Aktuální témata

Doporučujeme