Škoda Mission L chce oslovit široké spektrum zákazníků
Škoda Auto přichází s novým modelem Mission L. Automobilka z Mladé Boleslavi představí nový koncept již příští týden na autosalonu ve Frankfurtu nad Mohanem. Pětidveřový vůz s rozměry mezi Fabií a Octavií osloví trhy v Evropě, Rusku a Číně. Pro Indii se chystá speciální varianta v podobě sedanu.
Nový vůz podle motoristického publicisty Vladimíra Rybeckého do jisté míry nahrazuje model Octavia Tour. Myslí si proto, že nový vůz vzbudí na všech trzích velký zájem.
„Octavia Tour byla velmi oblíbeným vozem a přitom šlo o automobil, který byl už koncepčně poměrně letitý. Toto bude velmi moderní nové auto, které splní účel, který má, a přitom nabídne mnohem více, než tomu bylo dosud,“ vysvětluje Rybecký.
O Mission L zatím nejsou známy přesné údaje, Rybecký ale předpokládá, že pro potenciální zákazníky bude zajímavá jako auto pro rodiny, ale i jako služební vůz.
Novému modelu navíc podle něj schází přímá konkurence, protože stejný typ liftbacku této velikosti na trhu není. Podobně koncipovaný je ale například Hyundai Accent, přestože se jedná o sedan.
„Škodovka má v tomto ohledu výhodu, že je o něco větší, a zaplňuje trošičku mezeru na trhu, která je a o které se už dlouhodobě ví, že v ní zákazníci jsou,“ dodává Rybecký.
Mission L se podle něj bude vyrábět nejen v Číně a Indii, ale také v Mladé Boleslavi, kde dojde k rozšíření výrobního programu. Dojde zároveň k dalšímu navýšení produkce vozů v České republice.