Škoda Octavia se nejlépe prodává už v osmi zemích Evropy
Škoda Octavia je nejprodávanějším autem nejen v Česku, ale i v sedmi dalších evropských zemích. Podle žebříčku bestsellingcarsblog.com byly loni octavie jedičkou i v Polsku, Maďarsku, Slovensku, překvapivě ale také na Islandu, v Chorvatsku, Finsku a Estonsku.
Podle redaktora serveru Autoweek.cz Vladimíra Rybeckého má Škoda Octavia mezi lidmi dobré jméno. „Škoda Octavia je opravdu výborné auto, které perfektně vyhovuje celé řadě zákazníků,“ vysvětlil ve Světě o druhé na Rádiu Česko.
Pozoruhodné prý je, že jde o auto, kterému končí jeho životní cyklus, a přesto je stále velmi úspěšné.
Hostem Světa o druhé na Rádiu Česko byl redaktor serveru Autoweek.cz Vladimír Rybecký
Ostatním evropským vozům podle Rybeckého konkuruje především kvalitou. „Octavia rozhodně není nějaké laciné auto, které by získávalo zájem jedině proto, že má nízkou cenu,“ upozornil. Největšími konkurenty octavií jsou prý Volkswagen Golf a Passat.
Pověst aut Škoda prošla v posledních letech zásadní změnou. Například ve Velké Británii se dříve o škodovkách vyprávěly vtipy. Rybecký potvrzuje, že to dnes už neplatí a značka Škoda je vysoce respektovaná. Dokonce je prý vážným konkurentem i v rámci koncernu Volkswagen.
Šéf Škody auto Winfried Vahland nedávno řekl, že do tří let začne společnost ročně prodávat milion aut. Do roku 2018 by to prý mělo být až 1,5 milionu. Rybecký míní, že je to reálný plán, základem je ale úspěch firmy na trzích, kde je předpoklad dalšího růstu, například v Rusku, Číně nebo Indii.
Loni Škoda Auto prodala 875 tisíc vozů.