Škody po bouřkách šplhají do miliónů korun. Pojistnou událost je třeba hlásit hned

Blesky, hromy, bouřky i déšť za poslední dny způsobily stovky škod za desítky milionů korun. Pojišťovny škody evidují i o víkendu. Nejčastěji lidé hlásí střechy poničené vichřicí, krupobitím nebo pádem stromu.

Tento článek je více než rok starý.

Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Hasiči odklízejí popadané stromy

Hasiči odklízejí popadané stromy | Zdroj: ČTK

Výjimkou nejsou ani vytopené sklepy. Zhruba 20% hlášených pojistných událostí jsou škody na motorových vozidlech.

Například pojišťovna Allianz registruje škody za 20 milionů korun.

„Nejvíce oznámení nám lidé telefonují z Klatovska a Příbramska, ale také z východních Čech. Je to rozložené podle toho, jak bouřky procházely přes republiku. Nejvíce motoristů je právě na Příbramsku. Tam už je více než 100 majitelů aut, přes něž se přehnaly kroupy,“ potvrzuje mluvčí pojišťovny Václav Bálek.

Velký nápor hlášených škod přijde nejspíš v pondělí. Teprve po návratu z volných dnů lidé zjistí skutečný rozsah škod na majetku.

Hasiči ostraňují následky noční bouře, energetici obnovují dodávky proudu

Číst článek

Ihned po zjištění nějaké škody po bouřce a dešti je třeba nahlásit událost své pojišťovně. Buď telefonicky, elektronickým formulářem na webu pojišťovny, nebo osobně na pobočce. Likvidátoři budou chtít číslo pojistné smlouvy. Pokud to není možné, postačí jméno a rodné číslo, pak stačí stručný popis pojistné události, přibližný rozsah škody, datum, kdy k události došlo, a kontakty, na kterých vás pracovníci pojišťovny zastihnou.

Klienti pojišťoven by měli nejdříve zničený majetek vyfotit a zabránit většímu rozsahu škod. U těch věcí, u kterých je to možné, by lidé měli ponechat v původním stavu pro prohlídku pracovníkem pojišťovny.

Samozřejmě se ale nevyhnou úklidu některých věcí z hygienických a bezpečnostních důvodů, někdy je třeba zlikvidovat potraviny, odklidit uhynulá zvířata a opravit techniku, dříve než se dostaví likvidátor z pojišťovny.

K rychlejšímu vyřízení pojistné události pomůže seznam zasažených věcí s uvedením ceny, stáří a rozsahu poškození věcí a také doklady k těmto věcem, jako účty a záruční listy, pokud je to možné.

Lidé mohou požádat o zálohu na pojistné plnění. Pokud pojišťovna žádosti vyhoví, peníze klient dostane ještě před ukončením likvidace. Zálohu dostávají ale hlavně ti lidé, kteří mají škody na majetku většího rozsahu.

Klára Bílá, mad Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nejčtenější

Nejnovější články

Aktuální témata

Doporučujeme