Slevový portál Slevomat.cz koupila britská skupina Secret Escapes nabízející výhodné zájezdy

Jedničku na českém trhu s nabídkou hromadných slev Slevomat.cz koupila britská skupina Secret Escapes. Dosavadní vlastníci, fondy Miton, Enern a In-Bridge, prodali i slovenský Zlavomat.sk a agregátor slev Skrz.cz. Ve všech třech firmách získá Secret Escapes stoprocentní podíl. Informoval o tom na svém webu měsíčník Forbes s tím, že cena podle jeho zdrojů lehce přesahuje 1,5 miliardy korun. Účastníci transakce cenu nechtěli komentovat.

Praha Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Hlavní stránka portálu Slevomat.cz. | Foto: reprofoto Slevomat.cz | Zdroj: Slevomat.cz

Secret Escapes je jeden z předních světových prodejců luxusních dovolených na internetu, který svým 42 milionům členů nabízí slevy v pečlivě vybraných luxusních hotelech. Skupina byla založena v roce 2011 ve Velké Británii a od té doby se rozšířila na 21 trhů v Evropě, Severní Americe a Asii. Secret Escapes podpořila řada významných investorů, včetně Google Ventures, Index Ventures a mnoha dalších.

Skupina Secret Escapes provozuje i portál Travelist.cz, který nabízí podle svých slov „luxusní dovolené a pobyty za přijatelnou cenu“.

„Slevomat je díky týmu Marie Chytilové skvěle vedená a finančně zdravá firma se silným tržním postavením, takže o něj byl dlouhodobě velký zájem. Stejně tak nový vlastník ocenil i výborné vedení Zľavomatu a Skrz a počítá s ním i v budoucnu. Máme radost, že se nám podařilo jako partnera získat právě globálního hráče Secret Escapes, což je myslím i pro týmy ve všech firmách velká příležitost,“ uvedl zakládající partner Mitonu Tomáš Matějček v tiskové zprávě.

Slevomat.cz založil v roce 2010 Tomáš Čupr. Do společnosti poté majetkově vstoupila investiční skupina Miton, v roce 2011 pak skupina Enern a In-Bridge. Mitonu ve Slevomatu do prodeje patřil většinový podíl 55,5 procent, Enern společně se zakladatelem Tomášem Čuprem drželi 36 procent a In-Bridge 8,5 procenta.

„Je to fantastický úspěch pro všechny akcionáře a management firmy. Málokdy se stane, že se sejde tolik kvalitních lidí nad jednou firmou a vybudují tak skvělý příběh. Myslím, že ze všech stran všechno krásně zapadlo do sebe,“ dodal Čupr.

Denní návštěvnost portálu se pohybuje mezi 200 tisíc až 300 tisíc uživatelů a loni Slevomat.cz zprostředkoval zážitky a služby za téměř dvě miliardy korun, což z něj dělá lídra trhu. V minulých letech koupil Slevomat podíly ve službách Vykupto.cz a Zapakatel.cz. V Zapakatel následně svůj majoritní podíl snížil a firma později svou činnost ukončila.

Na tuzemském trhu funguje zhruba 50 aktivních slevových portálů, což je zhruba pětina stavu před sedmi lety. Mezi nejvyhledávanější segmenty patří kromě cestování například jídlo nebo wellnes. On-line slevový trh minulý rok oslavil pět let existence a za tu dobu Češi podle odhadů slevových portálů ušetřili při nákupech celkem přes deset miliard korun. Éru slevových serverů zahájil před lety americký Groupon.

ČTK Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nejčtenější

Nejnovější články

Aktuální témata

Doporučujeme