Slováci chtějí podporovat místní potraviny. Kritéria splňuje i Coca-Cola

Ve slovenských obchodech by měly být k dostání z 80 procent jenom slovenské výrobky. Taková je idea slovenského ministra zemědělství Ľubomíra Jahnátka.

Tento článek je více než rok starý Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Pečivo (ilustrační foto)

Pečivo (ilustrační foto) | Foto: Filip Jandourek

Pod termínem slovenská potravina ministr zemědělství vnímá takovou potravinu, která obsahuje 75 procent vstupních surovin pocházejících ze Slovenska.

Na Slovensku musejí být vypěstovány, vyprodukovány nebo zásadním způsobem zpracovány. Ministr chce řetězcům a všem obchodům nařídit, aby takovýchto slovenských výrobků měly minimálně 80 procent.

Přehrát

00:00 / 00:00

Představu slovenského ministra zemědělství o převaze slovenských potravin v obchodech přiblížil zpravodaj Vojtěch Berger

Kontroverzní nařízení se dostalo pod palbu médií, které upozorňují, že ministr je vůbec prvním člověkem, který si troufl definovat slovenské jídlo.

Připomínají s lehkým úsměvem, že ministr má za slovenský nápoj i Coca-Colu, protože splňuje základní podmínku: tři čtvrtiny vstupních surovin ze Slovenska. A protože hlavní složkou je slovenská voda, nápoj plní žádaná kritéria.

Vojtěch Berger Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nejčtenější

Nejnovější články

Aktuální témata

Doporučujeme