Slovensko omezí subdodávky při stavbě dálnic. Vítězná firma musí polovinu prací provést sama

Slovensko změní pravidla pro stavbu dálnic a v budoucnu výrazně omezí vliv subdodavatelských firem. Změna přichází čtyři měsíce po tragédii na stavbě dálnice na severovýchodě Slovenska u Levoče. Při pádu podpůrné konstrukce rozestavěného mostu tehdy zemřeli čtyři dělníci.

Tento článek je více než rok starý.

Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Most na rozestavěné dálnici D1 u Kuriman u Spišské Nové Vsi

Most na rozestavěné dálnici D1 u Kuriman u Spišské Nové Vsi | Foto: Vojtěch Berger

Firmy, které zvítězí v tendru na stavbu dálnic, budou muset prokázat, že minimálně 50 procent všech prací pokryjí z vlastních kapacit, a nebudou si na ně najímat subdodavatelské firmy.

Nová pravidla by měla zjednodušit řešení problémů na stavbách. Při loňské tragédii na stavbě dálnice u Levoče se zodpovědná firma, v tomto případě česká společnost Bögl a Krýsl, odvolávala právě na to, že zřícenou podpůrnou konstrukci nestavěla ona, ale subdodavatel.

Vojtěch Berger, Mirko Kašpar Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nejčtenější

Nejnovější články

Aktuální témata

Doporučujeme