Slovensko omezí subdodávky při stavbě dálnic. Vítězná firma musí polovinu prací provést sama
Slovensko změní pravidla pro stavbu dálnic a v budoucnu výrazně omezí vliv subdodavatelských firem. Změna přichází čtyři měsíce po tragédii na stavbě dálnice na severovýchodě Slovenska u Levoče. Při pádu podpůrné konstrukce rozestavěného mostu tehdy zemřeli čtyři dělníci.
Firmy, které zvítězí v tendru na stavbu dálnic, budou muset prokázat, že minimálně 50 procent všech prací pokryjí z vlastních kapacit, a nebudou si na ně najímat subdodavatelské firmy.
Nová pravidla by měla zjednodušit řešení problémů na stavbách. Při loňské tragédii na stavbě dálnice u Levoče se zodpovědná firma, v tomto případě česká společnost Bögl a Krýsl, odvolávala právě na to, že zřícenou podpůrnou konstrukci nestavěla ona, ale subdodavatel.