Slovensko projedná zrušení zákazu dovozu a prodeje českého alkoholu
Slovenský krizový štáb dnes rozhoduje o zrušení zákazu dovozu a prodeje českého tvrdého alkoholu. Podle ministerstva zemědělství by se měl český alkohol ve slovenských skladech buď všechen otestovat, nebo odvézt zpět do Česka.
Dovozci alkoholu to považují za nesmysl a tlačí na ministra zemědělství, aby znovu pustil na trh alespoň zavedené značky alkoholu.
Upozorňují, že stovky provedených kontrol nenašly ve slovenské maloobchodní síti žádný nebezpečný metanol a že Slovensko má oproti Česku lepší systém kontroly alkoholu, například díky povinným registračním pokladnám v restauracích a obchodech.
Šéf sekce importérů lihovin Roman Pócs přiblížil jednání se slovenským ministrem zemědělství
Podle informací Českého rozhlasu se ale včera dovozci s ministrem nedohodli a před dnešním jednáním krizového štábu v Bratislavě zůstává všechno otevřené.
Včerejší schůzka byla dlouhá a jednání s ministrem Ľubomírem Jahnátkem, který svůj postoj obhajuje snahou o ochranu zdraví slovenských občanů, náročné.
„Myslím, že jsme vysvětlili náš postoj. Pan ministr má určitě momentálně komplexnější obraz o celé problematice. V každém případě stále trvá obava z lahví, které se pohybují po trhu a které byly deklarovány jako ještě nebezpečné,“ říká šéf sekce importérů lihovin Roman Pócs.
Dovozci věří, že značkový alkohol je bezpečný
Dovozci upozorňují, že značkové lihoviny podle závěrů policejního vyšetřování nebyly kontaminované, paušální zákaz proto podle nich nemá smysl.
„Umíme ukázat bezpečnost a dosledovatelnost našeho produktu a proto chceme, aby se začal prodávat bez toho, aby se musel stahovat zpět do České republiky,“ dodává Pócs.
Podle něj je metanolová aféra činem zločinecké skupiny, která operovala pouze na určitém izolovaném území. Dokazuje ale, že silnější regulace je nezbytná.
„Naší jedinou agendou je momentálně přesvědčit příslušné úřady o tom, že náš produkt je bezpečný a měl by se nadále prodávat, a ztráty budeme počítat pak. Samozřejmě ztráty jsou a každým dnem se ty ztráty zvyšují ve finanční rovině, ale i v rovině dobrého jména a renomé značek, které tu jsou už desítky let,“ uzavírá.