Smlouvu s Kapschem míní ministerstvo vylepšit dalším dodatkem
Ministr dopravy Aleš Řebíček věří, že mýta na našich silnicích budou fungovat tak, jak bylo dojednané - tedy od 1. ledna příštího roku, a to i s menším počtem mýtných bran. Tento termín ale ohrožuje dodatek ke smlouvě o výstavbě a provozu mýtných bran, který firma Kapsch prosadila u bývalého vedení resortu dopravy. Stávající vedení ministerstva chce vyřešit pro stát nevýhodnou smlouvu s firmou Kapsch novým dodatkem. Zatím tajný dodatek číslo jedna totiž podle současného ministra dopravy Aleše Řebíčka obsah smlouvy výrazně pozměnil. Obsahuje pro stát právní a technická rizika.
Nový dodatek ke smlouvě je podle právní analýzy ministerstva nezbytný. Co se tedy od dodatku číslo dvě ministerstvo slibuje, dnes vysvětlil šéf resortu Aleš Řebíček: "Budeme se snažit maximálně nepříznivé dopady pro stát minimalizovat tak, aby se napravila různá pochybení a snížili jsme míru právní nejistoty, která v tuto chvíli v projektu existuje, zejména na straně státu."
Jedním z problémů, které bude s největší pravděpodobností dodatek číslo dvě řešit, bude kolaudace jednotlivých mýtných bran. Zatím jsou totiž, jak potvrdil ředitel odboru pozemních komunikací ministerstva dopravy Jiří Hodač, stavěny v režimu ohlášení.
"Hlavní problém spočívá v tom, že po režimu ohlášení nepřichází kolaudace. V současné době jsme přebírali systém bez kolaudace, tudíž jsme se připravili o zkušební provoz," vysvětlil Hodač.
Firma Kapsch včera dopisem požádala o třítýdenní odklad tohoto termínu, a to kvůli týdenní stavební uzávěře nařízené soudem. Ministerstvo dopravy ale na tento požadavek přistoupit nehodlá. Vyjádření firmy Kapsch se zatím nepodařilo získat.