Společnost dTest kvůli plánovaným změnám v datových tarifech žaluje O2

Spotřebitelská organizace dTest podala žalobu na mobilního operátora O2, a to kvůli změnám podmínek datových tarifů. Klientům, kteří po 15. červenci vyčerpají datový limit pro internet v mobilu, nebude O2 zpomalovat připojení, ale bez přikoupení dat je od internetu rovnou odpojí. Podle dTestu je to podstatná změna ve smlouvě.

Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

smarthpone, mobilní telefon | Foto: Fotobanka Pixabay

„O tom by spotřebitel měl být informován a zároveň by mu mělo být poskytnuto právo na odstoupení od smlouvy, ovšem společnost O2 tvrdí, že jde pouze o změnu nějakého technického nastavení, a spotřebitel tak od smlouvy nemůže odstoupit,“ řekl vedoucí právního oddělení dTestu Lukáš Zelený.

Přehrát

00:00 / 00:00

Firma dTest žaluje O2kvůli změnám v datových tarifech. Podala také podnět k ČTÚ. Podrobnosti doplnil člen rady úřadu Ondřej Malý

„Společnost O2 své zákazníky o změně včas informovala, ovšem neposkytla jim informaci o tom, že od smlouvy můžou odstoupit, a pokud se s tím spotřebitel na společnost obrátí, tak mu to není umožněno,“ upřesnil.

O2 tvrdí, že zákazníky neklame. „I potom, co my 15. 7. přestaneme poskytovat nezpoplatněná, zpomalená data, tak zákazník má tři možnosti,“ sdělila mluvčí společnosti Lucie Pecháčková.

„Buď má aktivovanou automatickou obnovu dat, což znamená, že aniž by byl jakkoli zpomalen, zastaven, tak se mu automaticky aktivuje další datový balíček, může surfovat dát. Nebo si zvolí jednorázové dokoupení, což znamená, že si ručně dokoupí datový balíček, nebo nebude surfovat vůbec,“ vyjmenovala.

Pokud soud rozhodne, že operátor jednal protiprávně, může to podle dTestu zpochybnit všechny následovné změny podmínek a smluv.

Rozhodovat bude kromě soudu i ČTÚ

Společnost dTest podala podnět ohledně změn v datových tarifech také k Českému telekomunikačnímu úřadu. Podle člena rady Ondřeje Malého se už ČTÚ praktikou společnosti O2 zabývá.

„Operátor může data zpomalit a může je i vypnout, ale musí o tom informovat zákazníka. Pokud ale udělá změnu smlouvy, tak musí zákazníkovi umožnit od ní bezplatně odstoupit k datu účinnosti té změny. Pokud je mi známo, tak tohle operátor neudělal a to je podle mého názoru velký problém,“ vysvětlil Malý.

Dodal také, že podle něj jde skutečně o změnu služby, nikoli jen o změnu parametrů. Zákazníkům navíc poradil, co dělat, pokud chtějí od smlouvy odstoupit.

„Musí vyrozumět operátora o svém úmyslu ve smluvním vztahu dále nepokračovat. Pak záleží, jak operátor zareaguje. Buď řekne, že nic dalšího už účtovat nebude, a smlouva zanikne, nebo bude namítat, že smlouva existuje dále,“ přiblížil Malý.

„Operátor mu pak třeba vystaví fakturu za další období. Zákazník ji ovšem musí u operátora reklamovat. Pokud s reklamací neuspěje, tak musí podat námitku proti vyřízení reklamace k ČTÚ a úřad se bude tímto podnětem zabývat,“ dodal.

Tereza Chlubná Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nejčtenější

Nejnovější články

Aktuální témata

Doporučujeme