Společnost Ryanair přišla kvůli drahé ropě o zhruba 15 milionů eur

Nízkonákladová letecká společnost Ryanair zvýšila čtvrtletní zisk o jedno procento. Za druhé tři měsíce letošního roku tak čistý zisk dosáhl 139,3 milionů eur. Analytici ale původně předpokládali, že částka bude vyšší.

Tento článek je více než rok starý.

Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Zavazadla

Zavazadla | Foto: Tomáš Adamec

Podle odhadů se měl zisk pohybovat kolem 155 milionů eur. Do nákladů irské společnosti se ale nepříznivě promítly vysoké ceny ropy. Zvýšení nákladů na dopravu se ostatně dotklo celého leteckého sektoru.

Přehrát

00:00 / 00:00

Analytik Ondřej Moravanský hodnotí situaci letecké společnosti Ryanair

„Počet přepravených cestujících vzrostl meziročně asi o dvacet procent, takže problém není na stránce poptávky po letech, ale je právě v nákladech,“ upřesnil analytik společnosti Cyrrus Ondřej Moravanský.

Odborníci zatím nemají jasno, jak se budou ceny pohonných hmot dále vyvíjet. Na trzích ale převládá spíše skeptický pohled počítající se stagnací.

Ryanair je přesto ziskovou firmou, a to i v době, kdy se Irsko stále potýká s následky těžké hospodářské krize. Spíše než letům do Irska a z Irska se totiž věnuje destinacím po celé Evropě.

Letecká společnost přesto již v minulých měsících oznámila úsporná opatření. Zrušila například část letů a zvýšila některé poplatky. Cestující také platí od dubna poplatek 2 eura za každý let. Ten má společnosti pokrýt případné kompenzace vyplývající z povinnosti odškodnit pasažéry.

Lze navíc očekávat další zvyšování stávajících poplatků nebo zavádění nových. „Ryanair je navíc známý tím, že on je ten hlavní, který vždycky vymýšlí nové věci, které by šly ještě zpoplatnit,“ uvedl Moravanský.

Nízkonákladové společnosti sice nabízejí levné lety, zpoplatňují ale většinu dalších služeb. Poslední dobou se proto ceny za letenky přibližují cenám běžných leteckých společností. Ty navíc kvůli konkurenčnímu boji snižují ceny na některých trasách.

„Není to tak, že by se rozdíly mezi těmito dvěma segmenty stíraly, pořád jsou ještě docela jasně odlišitelné,“ dodal Moravanský s tím, že nejvíce patrné je to v úrovni služeb.

Barbora Kreuzerová, Kristina Winklerová Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nejčtenější

Nejnovější články

Aktuální témata

Doporučujeme