Společnost UPC mění zákazníkům tarify, některým služby podraží

Společnost UPC, která patří mezi přední poskytovatele internetového připojení a kabelové televize, masově obesílá své klienty. Sděluje jim, že mění tarify a stávající zákazníky převádí na jiné služby. Někteří tak pocítí zdražení služeb.

Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Televize, dálkový ovladač, ovládání, vysílání, přepínání programů, kanálů (ilustrační foto) | Foto: Anna Kottová

S informací o zdražení služeb UPC přišel server iDnes. Mluvčí společnosti David Frodl Českému rozhlasu úpravu tarifů potvrdil s tím, že změnu si vyžádali sami klienti.

„Naši zákazníci dlouhodobě poukazovali na to, že nabídka pro nové zákazníky je odlišná od nabídky pro stávající zákazníky, a protože tyto podněty od zákazníků bereme vážně, nabídku sjednocujeme. Proto od 15. ledna do 15. února budeme na nové služby převádět všechny stávající zákazníky, kteří aktuální nabídku ještě nevyužívají,“ uvedl Frodl.

Přehrát

00:00 / 00:00

Mohou poskytovatelé telekomunikačních služeb jednostranně měnit podmínky? Český rozhlas se ptal člena rady ČTÚ Ondřeje Malého

Rušení starých tarifů a převádění na nové se dotkne většiny ze 600 tisíc zákazníků. „Na aktuální nabídku převádíme dvě třetiny našich zákazníků, to je celkem asi 400 tisíc klientů. Pro třetinu našich zákazníků, kteří již využívají aktuální služby, se nic nemění,“ doplnil mluvčí.

Společnost připouští, že některým klientům mohou služby podražit, jiným prý ale mohou i zlevnit, a to podle toho, z jakých konkrétních tarifů přecházejí. Konkrétní čísla však mluvčí uvést nechtěl.

Podobný krok letos v létě provedla také společnost O2, která je se svou televizní nabídkou největším konkurentem UPC. Zákazníci O2 si stěžovali, že jim firma zdražila některé televizní balíčky na dvojnásobek a zároveň omezila počet programů na polovinu. Navíc je prý o tom neinformovala.

Operátor musí důvody k jednostranné změně jasně uvést ve smlouvě

Člen rady ČTÚ Ondřej Malý ve vysílání Českého rozhlasu připomněl, že když operátor chce provést jednostrannou změnu, zákazník má právo od smlouvy odstoupit bez jakékoliv sankce. Operátor musí o této změně zákazníka informovat a ve smlouvě musí být výslovně uvedeno, že je možné ji jednostranně měnit, v jakém rozsahu a z jakých důvodů.

„A to nesmí být napsáno vágně, že třeba v jakémkoliv rozsahu nebo z důvodů změny situace na trhu. Jde o to, jestli má UPC správně ve smlouvě uvedeno, že může měnit smlouvu jednostranně a že ji může měnit z nějakých konkrétních důvodů a ten konkrétní důvod nastal,“ řekl Malý.

„Pokud ne a pokud zákazník nechce přejít na novou nabídku, pak má možnost dovolat se u UPC toho, že nesouhlasí s přechodem na nový tarif a že může pokračovat ve stávajícím tarifu. Pokud mu UPC pošle fakturu s novou cenou, pak může zákazník vyúčtování reklamovat, a pokud UPC neuzná reklamaci, může to namítat u Českého telekomunikačního úřadu,“ vysvětlil.

ČRo, Martin Hromádka Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nejčtenější

Nejnovější články

Aktuální témata

Doporučujeme