Spotify na Wall Street. Švédskou firmu na burze omylem vítala švýcarská vlajka

S akciemi největší světové služby pro streamování hudby Spotify se v úterý začalo obchodovat na newyorské burze. Akcie zahájily obchodování s cenou 165,90 dolaru za kus, což celý podnik ohodnotilo na zhruba 29,5 miliardy dolarů, tedy přes 600 miliard korun, napsala agentura AFP.

Tento článek je více než rok starý.

New York Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Aplikace Spotify (ilustrační foto)

Aplikace Spotify (ilustrační foto) | Foto: iROZHLAS.cz | Zdroj: Fotobanka Smartmockups.com

S akciemi největší světové služby pro streamování hudby Spotify se v úterý začalo obchodovat na newyorské burze. Akcie zahájily obchodování s cenou 165,90 dolaru za kus, což celý podnik ohodnotilo na zhruba 29,5 miliardy dolarů, tedy přes 600 miliard korun, napsala agentura AFP.

Zahajovací cena akcií švédské společnosti Spotify byla vyhlášena až po více než třech hodinách od otevření newyorské burzy. Byla o více než čtvrtinu vyšší než referenční cena 132 dolarů za akcii, kterou burza stanovila v pondělí.

Spotify podala žádost o vstup na burzu koncem února. Rozhodla se pro netradiční postup, který místo emise nových akcií umožňuje stávajícím investorům prodávat své podíly. Firma si při tomto postupu nenajímá banku či makléřskou společnost, aby uskutečnily tradiční proces upisování akcií a stanovily cenu.

Pod dohledem ostatních

Podle agentury Reuters je nezvyklý postup společnosti Spotify pozorně sledován jinými podniky, které rovněž láká možnost vstupu na burzu bez vydání nových akcií, a také bankéři, pro které takovýto postup znamená ztrátu příjmů z poplatků za upisování akcií.

„Řada podniků může použít postup Spotify jako vodítko," uvedl analytik Michael Carvin ze společnosti Smartasset. „Je to zajímavý způsob, jak umožnit lidem zpeněžit podíly, které již vlastní," řekla analytička Kim Forrestová ze společnosti Fort Pitt Capital Group.

Pozornosti řady médií v úterý neunikla chyba newyorské burzy, která na počest příchodu švédské společnosti Spotify vyvěsila švýcarskou vlajku. Svůj omyl burza podle listu The Guardian napravila po zhruba čtvrt hodině.

Společnost Spotify zahájila činnost v roce 2008 a jejími hlavními konkurenty jsou Apple a Amazon. Na konci loňského roku měla 71 milionů předplatitelů, dalších 92 milionů lidí využívá její bezplatnou službu podporovanou reklamou.

Služba Spotify sice zažívá silný růst tržeb i počtu uživatelů, dosud však nezačala vykazovat zisk. V loňském roce tržby Spotify vzrostly o téměř 40 procent na více než čtyři miliardy dolarů, firma však vykázala ztrátu přes 1,2 miliardy dolarů.

ČTK Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nejčtenější

Nejnovější články

Aktuální témata

Doporučujeme