Spotřebitel.net radí seniorům, jak nenaletět obchodníkům

Předvánoční doba, ve které si užívají dobu dostatku především obchodníci, otevírá pole působnosti i dealerům různého zboží. Nezřídka pak zákazník zjistí, že koupil předražené zboží. Sdružení Spotřebitel.net uspořádalo informační kampaň pro seniory, kteří se často stávají obětí takzvaných předváděcích akcí.

Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Detail letáků pro předváděcí prodej | Foto: Andrea Čánová

„Nejdůležitější na informační kampani bylo rozšíření článků, ve kterých přímo na našich webových stránkách informujeme seniory o skutečných případech, které nastaly, kdy došlo k nákupu na předváděcích akcích předraženého zboží a kdy poté nejen senioři, ale v podstatě všichni, kdo tam nakoupili, zjistili, že od takových smluv z jakéhokoliv důvodu nelze odstoupit,“ řekl právník sdružení Spotřebitel.net Miroslav Huml.

Přehrát

00:00 / 00:00

Právník sdružení Spotřebitel.net Miroslav Huml mluví o tom, na co si dát pozor při předváděcích akcích ve Stalo se dnes na Radiožurnálu.mp3

Spotřebitelům radí buď na předváděcí akce vůbec nejezdit, nebo v případě, že tam jedou, velmi obezřetně přemýšlet o tom, co je tam nabízeno za zboží, a promýšlet si, zda toto zboží má smysl.

„Hlavní zásada je nikdy nepodepisovat smlouvy, kterým lidé nerozumí. Zejména u smluvního práva platí, že je lepší je několikrát přečíst, pochopit a pak teprve podepsat. Další zásada, která by měla platit, je komunikace, kdy – a to platí zejména pro seniory – by měli určité kroky probírat se svými dětmi nebo vnoučaty, poněvadž právě oni můžou mít lehce lepší přehled o tom, jak určité věci vypadají, jaké jsou reálné ceny a tak dále,“ vysvětlil Miroslav Huml.

Veronika Sedláčková, Eva Presová Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nejčtenější

Nejnovější články

Aktuální témata

Doporučujeme