Spuštění mýta závisí podle Kapsche na ministerstvu, to zodpovědnost odmítá

Společnost Kapsch dnes znovu zopakovala, že je připravená spustit systém mýtného od prvního ledna 2007. Systém je otestovaný a čeká se na spuštění pilotního provozu. Ten měl už šest dní běžet, nepovolilo ho však ministerstvo dopravy. Firma říká, že vše závisí na ministerstvu, ministerstvo zase tvrdí, že na Kapschi.

Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Mýtná brána | Zdroj: ČTK

Ministerstvo nechce zatím pilotní provoz povolit, protože firma nedodala výsledky testovacího provozu, a to je podle něj podmínka. Kapsch to ale označuje jen za formality. Obě strany se tak musí dohodnout a věří, že systém od 1. ledna spustí.

Není to tak dlouho, co jsme řešili, jestli zavedeme mikrovlnný nebo satelitní systém. Teď to vypadá, že budeme mít obojí. Samo ministerstvo požádalo Kapsch, aby vypracoval návrh řešení, které by v druhé etapě obě varianty spojilo, vysvětlil ve vysílání Radiožurnálu ministr dopravy Aleš Řebíček.

"Nechali jsme to posoudit profesora Moose a jeho tým z ČVUT. Upřednostňuje, aby jádro systému bylo satelitní a mikrovlnný systém byl jakoby doprovodný. To, co nabídl Kapsch, je naopak, základ je mikrovlnný a podsystém je satelitní," uvedl Řebíček.

Rozhodně i Kapsch je připraven oba způsoby v České republice zkompletovat - a nejen u nás, říká ředitel firmy Karel Feix. "Nabízíme ho zároveň i v rámci evropského programu jako systém, který by měl pro Evropskou unii vytvořit určité sjednocení technologií dohromady v celé Evropě, nejenom v určitých zemích," řekl. Ve finále by tak dopravci časem mohli jezdit po celé Evropě s jednou palubní jednotkou, která by komunikovala se všemi systémy.

Ondřej Kubala Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nejčtenější

Nejnovější články

Aktuální témata

Doporučujeme