Starbucks sází na Čínu. Otevře tam několik tisíc kaváren, každých 15 hodin jednu

Americký kavárenský řetězec Starbucks chce téměř zdvojnásobit počet svých provozoven v Číně. Zatímco v současné době tam má zhruba 3300 restaurací, do konce roku 2022 by jich mělo být 6000, informoval server CNN.

Šanghaj Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Káva, kavárna (ilustrační foto) | Foto: Foundry/CC0 Creative Commons | Zdroj: Pixabay

Ročně se tak v Číně otevře 600 kaváren Starbucks, každých 15 hodin jedna. Dřívější cíle společnosti byly skromnější a počítaly s počtem 500 provozoven.

Starbucks očekává, že díky rychlé expanzi se v období let 2017 až 2022 jeho příjmy na čínském trhu ztrojnásobí a provozní zisk zdvojnásobí. Loni v prosinci Starbucks otevřel v Šanghaji svůj největší obchod s kávou na světě.

Podnikání Starbucksu v Číně i dalších asijských zemích se rozvíjí podstatně rychleji než na zavedených trzích. Příjmy v Číně a v oblasti Asie a Tichomoří se v posledním čtvrtletí meziročně zvýšily o 54 procent, zatímco v USA, Kanadě a Latinské Americe o osm procent.

Costa Coffee na burze?

Novinky před časem ohlásily také Costa Coffee, druhý největší řetězec kaváren za americkým Starbucksem, který působí také v Česku. Britský řetězec hotelů a restaurací Whitbread chce tento kavárenský řetězec oddělit do samostatné firmy.

A do roku 2020 by se pak mělo s akciemi Costa Coffee začít obchodovat na burze, informovala koncem dubna BBC.

Costa má v Británii více než 2400 kaváren. Dalších 1400 provozoven má ve 31 zemích v zahraničí. Po celém světě provozuje také přes 8000 prodejních automatů Costa Express.

ČTK Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nejčtenější

Nejnovější články

Aktuální témata

Doporučujeme