Startuje kampaň na podporu českých potravin. Lidé mohou vyhrát auto či pivo

V České republice dnes startuje kampaň, která má za cíl propagovat české potraviny a také motivovat lidi k jejich nákupu. Součástí kampaně je i soutěž – s obaly od českých výrobků mohou lidé soutěžit o zajímavé ceny. Vyhrát mohou třeba auto, pivo nebo ledničku plnou jídla. Za kampaň, která potrvá až do 4. ledna, zaplatilo ministerstvo zemědělství 60 milionů korun.

Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Vítězné regionální potraviny Plzeňského kraje | Foto: Plzeňský kraj

Do soutěže se lidé mohou zapojit tak, že zakoupí 30 výrobků označených logy: Regionální potravina, Klasa, Chráněné zeměpisné označení, Chráněné označení původu, Zaručená tradiční specialita, Český výrobek – garantováno Potravinářskou komorou, Bio „zebra“ a EU „Bio list“.

Tyto obaly pak musí nalepit na hrací kartu a poslat na příslušnou adresu. Najdou ji, stejně jako další podrobnosti k soutěži, na webu ministerstva zemědělství zde.

Přehrát

00:00 / 00:00

Mají kampaně na podporu českých potravin smysl? Radiožurnál se ptal předsedy Asociace soukromého zemědělství Josefa Stehlíka a analytika Petra Havla

Ministerstvo zemědělství kampaní mimo jiné reaguje na zákaz dovozu potravin z Evropské unie do Ruska. Ten zasáhl i české výrobce. Třeba podle majitele mlékárny z Polné na Jihlavsku Miloše Kvasničky má taková podpora českých potravin smysl.

„Když nebudete kupovat české zboží, pořád budeme zadlužená země a ty peníze od nás budou utíkat do zahraničí,“ myslí si Kvasnička.

Zřejmě až čas však ukáže, zda byla kampaň úspěšná a zda se šedesátimilionová investice vyplatila.

„Problém je, že kampaní na podporu českých potravin se dělá poměrně hodně a zákazníci se v tom tak trochu ztrácí. A to není úplně dobře,“ upozorňuje například předseda Asociace soukromého zemědělství České republiky Josef Stehlík.

Marketingové kampaně v resortu zemědělství nedávno kritizoval Nejvyšší kontrolní úřad. Za posledních šest let se za ně utratilo jeden a půl miliardy korun.

Martin Karlík, kov Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nejčtenější

Nejnovější články

Aktuální témata

Doporučujeme