Stát vydá miliony na kampaň na podporu biopotravin
V České republice startuje tříletá kampaň na podporu biopotravin. Stát na ni vydá 28 milionů korun, částku napůl uhradí Státní zemědělský intervenční fond a Evropská unie. Hlavním cílem akce je seznámit spotřebitele s přednostmi a dostupností biopotravin, a tím po nich zvýšit poptávku.
Počet ekofarmářů v České republice stoupá, zvyšuje se i plocha ekologicky obhospodařované půdy. Cílem kampaně tedy není radikální zvýšení počtu ekofarmářů, ale, jak Radiožurnálu řekl ministr zemědělství Petr Gandalovič, aby se to, co se v Česku ekologicky vypěstuje, také u nás zpracovalo.
"Musíme podpořit ten návazný zpracovatelský průmysl, aby se produkty ekologického zemědělství dostaly na prodejní pulty a potom samozřejmě na stoly našich spotřebitelů."
Bioprodukty v Česku pravidelně nakupuje pět procent spotřebitelů, občas čtvrtina. A jak říká biovinař z jižní Moravy Josef Abrle, i když ze začátku biopotravinám lidé nevěřili, v poslední době se situace mění. "Lidé už jsou dost poučení, takže vědí už, co hledají, a většinou jdou na jisto."
Kampaň bude ve formě letáků, billboardů, ale i inzerátů v médiích. Hlavní cílovou skupinou, kterou chce oslovit, jsou maminky s malými dětmi.