Státy masivně investují do rozvoje železnice, těží z toho i české firmy

Británie hodlá do železniční infrastruktury v příštích zhruba deseti letech napumpovat 30 miliard liber. Podobně jako vlády mnoha jiných zemí se tak kabinet Gordona Browna pokusí oživit krizí poznamenanou ekonomiku země.

Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

práce na koridoru | Foto: Alena Palečková

S podobným cílem už ohlásily státní investice do železnice například ve Spojených státech a nebo v Německu. Nade všemi pak ční Čína, která na počátku týdne oznámila záměr prodloužit koridory pro vysokorychlostní vlaky z Pekingu a Šanghaje až do Londýna a do Berlína.

Přehrát

00:00 / 00:00

Rozhovor s ředitelkou Asociace podniků českého železničního průmyslu Marií Vopálenskou pro Rádio Česko

Podle výkonné ředitelky Asociace podniků českého železničního průmyslu Marie Vopálenské přinášejí významné investice do železniční infrastruktury pozitivní vliv na zaměstnanost a exportní výkonnost podniků i v Česku.

„My jsme si dělali studii, kde jsme spočítali, že pro každou miliardu korun nárůstu ročního rozpočtu pro obnovu vozidel a modernizaci infrastruktury na železnici dojde k vytvoření zhruba pěti set nových pracovních míst u přímých dodavatelů a sekundárně na to navazuje tvorba dalších zhruba tří set pracovních míst i u subdodavatelů,“ uvedla Vopálenská.

U českých firem sdružených v asociaci podle ní činí podíl exportu na celkových tržbách 38 procent. „Je vidět, že domácí trh není jediným důležitým trhem, ale export je pro nás zásadní,“ zdůraznila Vopálenská. Z úspěšných exportních výrobků zmínila nejen kolejová vozidla, ale i zabezpečovací systémy.

Železniční průmysl patří v Česku k tradičním odvětvím, v současnosti zaměstnává asi 21.0000 lidí. Vopálenská ocenila, že vláda v rámci národního protikrizového plánu vloni posílila investice do železniční infrastruktury ve výši 20 miliard korun a do obnovy modernizace kolejových vozidel 4,5 miliardy.

„V letošním roce částka na železniční infrastrukturu je zhruba 17 miliard korun a na obnovu vozidlového parku přijde zhruba 4,5 miliardy korun, takže my jsme velice rádi, že česká vláda si tuto nutnost uvědomuje a že k těmto investicím dochází,“ podotkla ředitelka Asociace podniků českého železničního průmyslu.

Martin Hromádka, Roman Chlupatý Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nejčtenější

Nejnovější články

Aktuální témata

Doporučujeme