Stávka německých strojvůdců je účinná
Osiřelé koleje, rozzuření cestující a mnohakilometrové zácpy na dálnicích. To jsou průvodní znaky dalšího protestu německých strojvedoucích z odborového svazu GDL. Ti se rozhodli zvýšit tlak na vedení Německých drah a přerušili práci na 30 hodin. Řešení tarifního sporu je stále v nedohlednu.
Ochromit regionální a příměstskou dopravu se nespokojeným strojvůdcům podařilo téměř dokonale. V Lipsku a Rostocku se úplně zastavily soupravy S-Bahnu. V Sasku, Sasku-Anhaltsku, Durynsku a Meklenbursku pak jezdí jen každý desátý regionální spoj.
Dostat se ve velkých městech do práce a z práce představuje obrovský problém. V Mnichově a Frankfurtu se na S-Bahn čeká hodinu, v Hannoveru dokonce hodiny dvě. Novinkou je, že se Německé dráhy rozhodly poprvé majitelům permanentek vrátit část jízdného. Stávky působí koncernu mnohamiliónové ztráty, které zřejmě budou dál narůstat.
Některé spolkové země totiž po státním podniku žádají uhrazení penále za nefungující regionální dopravu. "Každé euro škod způsobených Německým drahám by společnost investovala mnohem lépe do splnění požadavků strojvedoucích," zaryl si do vedení státního koncernu mluvčí odborového svazu GDL Maik Brandenburger. Podle něj navíc dráhy informace o ztrátách uměle nafukují.