Steve Forbes: Klasická média se nemají čeho bát

Je internet jedinou budoucností médií? Podle některých předpovědí budeme časem číst zprávy jedině na webu. Noviny, časopisy, ale možná i televize a rozhlas prý zaniknou. Klasická média ale pořád mají mnoho zastánců. Jedním z nich je americký vydavatel a podnikatel Steve Forbes, který při svém nedávném pobytu v Praze poskytl Radiožurnálu rozhovor. Zdůrazňuje v něm, že vedle internetu si najdou místo i jiné formy sdělování zpráv a dalších důležitých událostí.

Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Mezinárodní konference Dny USA a EU, Steve Forbes | Foto: Filip Jandourek

Steve Forbes je znám především jako vydavatel stejnojmenného magazínu. Ten každoročně publikuje třeba proslavený žebříček nejbohatších lidí světa. Ani takový časopis jakým je Forbes ale dnes nemůže žít jen ze své bývalé slávy. Proto musel reagovat na revoluci, kterou přinesl internet.

Přehrát

00:00 / 00:00

Se Stevem Forbesem mluvili Ondřej Houska a Jan Fingerland

„Před 15 lety jsme naštěstí poznali, že když jen překlopíte tištěnou stránku na web, tak to ještě není elektronická publikace. Takže teď naše internetové stránky tvoří z 95 procent obsah, který nenajdete v časopise a náš web každý měsíc navštíví 23 milionů lidí.“

Trend je podle Steva Forbese jasný: internetu se nevyhnou ani klasická média.

„V dnešním světě tohle prostě musíte dělat. Návrat zpět prostě není možný. To je jako doufat, že opět nastane čas němých filmů. Ne, ty už se určitě nevrátí.“

A proč by tedy vlastně měla tištěná média, rozhlas a televize nástup internetu přežít? Můžou vůbec webu s jeho okamžitým podáním zpráv konkurovat? Steve Forbes nemá o budoucnost i jiných než internetových médií strach:

„Je tady samozřejmě poptávka po Rychlém zpravodajství. Lidé ale mají zároveň zájem i o materiály, které jdou do hloubky. Podle mého názoru je správný náš přístup. Otiskneme článek v časopisu a zároveň k němu máme diskuzi na internetu, která přináší další pohledy na věc. Takže ty dva přístupy se nevylučují.“

„Dám vám příklad. Dělal jsem rozhovor s bývalým newyorským starostou Rudym Giulianim o dopadech teroristických útoků z 11. září. Tištěnou verzi jsme měli v časopise a na web jsme dali video z rozhovoru. Tam se pak také rozvinula diskuze o celém problému. Je tedy potřeba to kombinovat.“

Klasická média se podle Steva Forbese nemají čeho bát. Vždyť konec takového kina řada odborníků předvídala po nástupu televize nebo později s příchodem DVD nosičů. A lidé přitom chodí filmy do kina sledovat pořád.

Ondřej Houska, pir Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nejčtenější

Nejnovější články

Aktuální témata

Doporučujeme