Stornopoplatky cestovní kanceláři musí platit i lidé postižení povodněmi

Lidé postižení velkou vodou řeší například také to, že si zakoupili zájezd, na který teď ale nemohou odjet. Přestože cestovní kanceláře zatím tyto případy ve velkém měřítku nezaznamenaly, jsou většinou připraveny vyjít svým klientům vstříc a postupovat podobně jako při povodních v roce 2002.

Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Cestující na letišti Praha-Ruzyně | Foto: Filip Jandourek

„Jestliže klient byl pojištěn námi doporučovaným pojištěním, tak se nám podařilo vyjednat takové podmínky, že je pojišťovna bude plnit. Platí to pro všechny postižené a zaplavené oblasti. Stejně jako v roce 2002 budeme ke klientům přistupovat individuálně a budeme se snažit jim maximálně vyjít vstříc,“ říká marketingový ředitel Exim Tours Stanislav Zíma.

Pojištění stojí v řádu stokorun na osobu. Pokud z důvodu nemoci, povodní nebo jiné nenadálé události nebudou moci lidé odjet na dovolenou, uhradí pojišťovna část stornopoplatku.

Přehrát

00:00 / 00:00

Redaktor Martin Karlík zjišťoval, jak budou některé cestovní kanceláře přistupovat ke klientům postiženým povodněmi

„Řešili jsme to již v roce 2002, řešíme to samozřejmě i nyní. Řádově zatím o toto požádaly desítky klientů, není to nějaké masové. Smluvní vztah je samozřejmě mezi klientem a pojišťovnou, naše cestovní kancelář pouze vydává potvrzení, že se ten zájezd měl uskutečnit,“ dodává Tomáš Brejcha z Čedoku.

Kdo pojištěn není, může místo sebe na dovolenou poslat například známé nebo příbuzné. „Je určitě nejjednodušší to udělat takto. Další možností je samozřejmě změna termínu. Tam je pak už potřeba to řešit individuálně podle toho, na jaký zájezd jedete a kdy máte odjíždět,“ radí Petr Šatný z Alexandrie.

Klienti potřebují důkaz, že je velká voda postihla

Pokud ani to není možné, musí se dovolená zrušit. Čím kratší doba zbývá do odjezdu, tím vyšší je stornopoplatek. Pár dnů před odjezdem už dosahuje výše 100 procent. Sama kancelář totiž musí zaplatit dopravci a hotelu. Lidem postiženým povodní se prý přesto budou snažit stornopoplatek snížit.

„V případě, že by zájezd byl třeba v nejbližších dnech, tak bychom jim tedy samozřejmě museli zaúčtovat storno s tím, že bychom se snažili a opravdu jim spočítali to nejnižší, které my zaplatíme partnerovi. A v případě, že by klienti měli odjet třeba za 14 dní, za tři týdny, tak určitě bychom jim ho zrušili bez stornopoplatků,“ slibuje Martina Kociánová z Globtouru.

To je mírnější přístup, než jaký určují všeobecné obchodní podmínky. Klient ale v takovém případě musí nějak prokázat, že byl opravdu postižen povodní.

Jana Kaňková, Martin Karlík Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nejčtenější

Nejnovější články

Aktuální témata

Doporučujeme