Stovky slevových portálů Čechy zatím baví

Po zadání hesla "slevy", do internetového vyhledavače, vyskočí na uživatele stovky odkazů. Nabídek, které se nás snaží přesvědčit o výhodnosti pořízení nějaké věci nebo služby, je nepřeberně. Slevteto, Zapakatel, Vykupto, a další.

Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na Google+ Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Placení účtů prostřednictvím internetu | Foto: Comstock Images

Asociace cestovních kanceláří a Asociace hotelů a restaurací o tom, zda slevové portály představují naději nebo past pořádají i semináře.

Z hlediska hoteliérů a restauratérů představují slevové portály vítanou příležitost k nabídce jejich služeb. To potvrzuje i Václav Stárek, prezident Asociace hotelů a restaurací ČR:

„Záleží skutečně na tom, jakým způsobem k tomu ten poskytovatel přistupuje. Pokud je to marketingový nástroj na krátké období, na přilákání zákazníků, pak je to v pořádku.“

Přehrát

00:00 / 00:00

O slevových portálech se ve vysílání Radiožurnálu bavili Peter Irikovský, obchodní ředitel společnosti Slevomat.cz a Václav Stárek, prezident Asociace hotelů a restaurací ČR.mp3

„Slevové portály představují ale hlavně zajímavou příležitost pro zákazníka. Kdo by si u nás nechtěl koupit slevu?,“ spekuluje Stárek.

Zmiňované portály jsou už tak populární, že si je nemohou provozovatelé dovolit úplně ignorovat.

„Domnívám se, že nikdo z nás nemůže ignorovat žádný nový fenomén. Je samozřejmě spousta pozitivních věcí v komunikaci se zákazníkem, které internet přinesl. Ale jsou i určitá úskalí a negativa, která musíme sledovat aspoň my podnikatelé. Ale rozhodně i zákazníci z druhé strany," říká Stárek.

Slevový byznys preferuje spokojenost na třech stranách

Firmy spravující slevové portály aktivně oslovují vytipované podniky do nabídky a zároveň jsou oslovovány provozovateli restaurací, hotelů, atd.

„Potom si snažíme poskládat nabídku, která je výhodná pro všechny tři strany – hotel, zákazník a my,“ vysvětluje způsob podnikání Peter Irikovský, obchodní ředitel společnosti Slevomat.cz.

Častá provize je pak kolem dvaceti procent za každého dodaného zákazníka.

„Nabízíme jim velice silný marketing, kdy jsme schopní během jednoho, dvou dní oslovit statisíce lidí a některé hotely to pak využívají jako výprodej své kapacity mimo sezonu,“ vysvětluje důvody, proč se například hoteliérům vyplatí platit za služby slevových portálů.

S tím, že je tato služba jen marketingovým nástrojem souhlasí i prezident Asociace hotelů a restaurací:

„Nic jiného zatím nelze v tomto okamžiku asi hledat. Na druhou stranu, my máme zase podle průzkumů, které jsme dělali mezi našimi členy prokázáno, že ti zákazníci se většině případů nevracejí,“ konstatuje Stárek.

Slevami se proslavil už Baťa

„Na to, abychom my zabezpečili, že ta služba je kvalitní, si my vždy necháváme určitou část peněz zákazníků u nás až do konce dodání té služby, abychom zaručili že ta byla dodána stoprocentně kvalitně,“ vysvětluje tok peněz Peter Irikovský, obchodní ředitel společnosti Slevomat.cz

V případě podeje zboží, je situace poněkud jiná. Obchodníci vyprodávají své zboží po sezoně za nákladovou cenu, aby uvolnili sklady.

„To je naprosto logické a dělal to už pan Baťa. Žijeme v globálním světě a zákazník má jednoduchou možnost se podívat za jakou cenu se stejná služba nabízí jinde,“ přemýšlí prezident Asociace hotelů a restaurací ČR o tom, zda je cena na slevových portálech vždy slevněná.

Česká kotlina je hodně podnikavá, což dokazuje zhruba 300 slevových portálů.

Jakub Viliš, Jan Bumba Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na Google+ Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nejčtenější

Nejnovější články

Aktuální témata

Doporučujeme