Supermarkety Delvita na českém trhu končí

Belgická společnost Delhaize prodá své provozovny v České republice a opustí tak tuzemský trh. Firma to uvedla ve zprávě spolu s výsledky hospodaření za třetí čtvrtletí. Delhaize v Česku vlastní řetězec Delvita, který provozuje 96 supermarketů a menších prodejen. V posledních letech ale vykazoval vysoké ztráty.

Tento článek je více než rok starý.

Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Delvita

Delvita | Foto: Marián Vojtek

"Rozhodnutí odejít z ČR bylo velmi těžké. Plně jsme ale vzali v úvahu zájmy našich českých partnerů i tržní prostředí. Myslíme si, že spojení Delvity s některým z českých řetězců umožní sloučené firmě, aby byla na tamním trhu více konkurenceschopná," píše se ve sdělení společnosti Delhaize.

O odchodu Delhaize z Česka se na finančních trzích spekulovalo, hovořilo se ale také o tom, že se společnost spojí s nizozemským rivalem Ahold. Tato jednání ale podle některých zdrojů skončila. Delhaize se k nim zatím nevyjádřila a na toto téma mlčí i v tiskové zprávě.

Ahold chce přitom opustit střední Evropu, ale zůstane v Česku, kde chce posílit svoji pozici. "Prodej nám dovolí soustředit se na zdroje na těch trzích, kde máme větší šance," řekl k odchodu z České republiky generální ředitel společnosti Delhaize Pierre-Olivier Beckers.

Delvita je již čtvrtým obchodním řetězcem, který se rozhodl odejít z českého trhu. Loni skončil Julius Meinl, který prodal bezmála 60 prodejen řetězci Ahold. Letos pak Tesco Stores ČR koupila jedenáct hypermarketů francouzské společnosti Carrefour a 27 supermarketů německého řetězce Edeka.

Delvitě v loňském roce mezi deseti největšími českými obchodníky patřilo poslední místo. Podle auditovaných výsledků loni v Česku prohloubila ztrátu na téměř 839 milionů korun ze 185 milionů v roce 2004. Neuhrazená ztráta Delvity z minulých let na konci loňského roku činila dalších 1,75 miliardy korun. Tržby Delvity za prodej zboží v loňském roce meziročně klesly zhruba o 470 milionů na 8,4 miliardy korun.

Supermarketové řetězce, mezi které Delvita patří, v Česku v posledních letech ztrácí pozici, protože je z trhu vytlačují dravé diskontní prodejny a supermarketové řetězce. Supermarkety mají na celkovém obratu 50 největších obchodníků zhruba 17procentní podíl a diskontní prodejny, které expanzi v ČR zahájily později, již za nimi zaostávají pouze o jedno procento. Podíl hypermarketů činí 41 procent.

Lenka Rákosová, Martin Hromádka Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nejčtenější

Nejnovější články

Aktuální témata

Doporučujeme