Světová jednička v pivovarnictví Anheuser-Busch chce koupit svého rivala SABMiller

Největší pivovar světa Anheuser-Busch chce koupit svého konkurenta SABMiller. Nabídku fúze za skoro 2,5 bilionu korun už obě skupiny potvrdily. Pokud obchod skutečně uzavřou, půjde o největší transakci v historii pivovarnictví. Možný obchod by měl být potvrzen nejpozději do 14. října.

Tento článek je více než rok starý Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Světová jednička v pivovarnictví Anheuser-Busch chce koupit svého rivala SABMiller

Světová jednička v pivovarnictví Anheuser-Busch chce koupit svého rivala SABMiller | Zdroj: Reuters

Anheuser-Busch má už teď ve své nabídce přibližně 200 značek piva z celého světa.

„Spojení společností by vytvořilo společnost, která by měla hodnotu zhruba 275 miliard dolarů, což by byla jednoznačně zdaleka největší pivovarnická skupina na světě. Dá se říci, že každé třetí pivo vypité na světě by pocházelo z tohoto nového pivovarnického giganta,“ říká hlavní ekonom společnosti Deloitte David Marek.

Přehrát

00:00 / 00:00

Světová jednička v pivovarnictví Anheuser-Busch chce koupit svého rivala SABMiller

Skupina Anheuser-Busch loni koupila i stoprocentní podíl v českobudějovickém pivovaru Samson. Spadá pod ni také Budweiser, tedy největší konkurent Budějovického Budvaru.

Právě Budvar a Budweiser mezi sebou už 108 let bojují kvůli užívání ochranné známky. Většinu soudních pří ovšem vyhrál český výrobce, Anheuser-Busch tak nesmí v 70 zemích používat značku Budweiser nebo Budvar.

Odkupem by společnost nově získala i Plzeňský Prazdroj. Jestli bude mít plánovaná transakce vliv na podobu nebo prodej plzeňského piva, zatím není jasné. Plzeňský Prazdroj se totiž k fúzi odmítl vyjádřit.

Podle analytika společnosti Cyrrus Jiřího Šimary by ale obchod neměl mít zásadní dopad na český trh: „Případná realizace této megafúze se na činnosti Plzeňského Prazdroje nikterak nepodepíše. Jak Anheuser-Busch, tak i SABMiller budou muset kvůli tlaku regulátora prodat některá svá aktiva. Nicméně českých značek by se to týkat nemělo.“

Zuzana Švejdová Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nejčtenější

Nejnovější články

Aktuální témata

Doporučujeme