Světový hudební průmysl loni zastavil svůj pád, příjmy z prodejů stouply
Příjmy z prodeje hudby se loni zvýšily o tři desetiny procenta na 16,5 miliardy amerických dolarů. Zaznamenaly tak první růst za 13 let. Vyplývá to z údajů, které dnes zveřejnila Mezinárodní federace hudebního průmyslu. Nejúspěšnějším albem loňského roku byla deska britské zpěvačky Adele s názvem 21.
Nárůst prodejů potvrzuje i největší tuzemský internetový prodejce hudby a filmů Bontonland „Můžu potvrdit, že ten trend se v posledním roce opravdu změnil,“ uvedl generální ředitel Bontonlandu Lešek Wronka.
Oproti roku 2011 prý firma prodala o pět procent víc nosičů, celkem asi 600 tisíc kusů.
Podle Wronky může za zlepšení výsledků hudebního průmyslu několik faktorů. Jedním z nich je cenová politika u fyzických nosičů, které prý razantně zlevnily.
„Co se týká stahování, tak možná je to také kombinace aktivit různých protipirátských organizací, které se aktivovaly v posledních letech a také, troufám si říct, i uvědomělost posluchačů,“ podotkl Wronka.
Budoucnost hudebního průmyslu vidí v digitalizaci, ovšem podle zkušeností to nemusí platit bezvýhradně.
„Tím, jak stárne populace, tak budou klesat prodeje CD nosičů. Bude to možná i nostalgická záležitost, protože nám třeba konkrétně vzrostly o dvě stě procent prodeje elpíček, čili starých vinylových nosičů, takže to bude určitě i otázka nějaké módy. Ale budoucnost je určitě v digitálu,“ podotkl Wronka.