Švýcarské hodinky i přes pokles prodejů v Asii stále táhnou

I přes propad prodejů v Asii mají výrobci švýcarských hodinek stále dost zákazníků a zajímavé prodeje. Největší zájem je o švýcarské hodinky zlaté a ocelové.

Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Náramkové hodinky | Foto: Milan Baják

Koupit akcie firem, které vyrábějí švýcarské hodinky, je pro vhodné pro ty, kteří hledají spíše dlouhodobou investici, která nepodléhá velkým výkyvům.

Jednotlivé značky jsou mnohdy sdruženy pod některým z holdingů, které se specializují na více druhů luxusního zboží. Jsou to například společnosti LVMH nebo Richemont.

Přehrát

00:00 / 00:00

O tom, jak si stojí švýcarské hodinky a jejich výrobci, referovala redaktorka Jitka Hanžlová.

Až do letošního září se zdálo, že hodinky mohou být dobrou investicí i z krátkodobého hlediska, ale po třiceti měsících nepřetržitého růstu v září export švýcarských hodinek mírně zpomalil, a to o 2,7 procenta.

Federace švýcarského hodinářství, která zmíněné číslo zveřejnila, ale vzhledem k ostatním okolnostem na trhu nejeví žádné znepokojení a švýcarští hodináři spíše analyzují nárůst či pokles v jednotlivých kategoriích výrobků. Například ocelové a zlaté hodinky co do prodejů stále rostou, ale o ty, které jsou vyrobené z více kovů, není poslední dobou takový zájem.

Pokles je připisován především ochlazení na dlouhodobě nejzajímavějších trzích v Asii. Takže i Švýcaři nakonec poznali zpomalení růstu v tomto regionu. A pokles nestačil kompenzovat ani postupně se oživující trh v Evropě. Přece jenom je poznat, že do Asie směřuje více než polovina exportu z dílen švýcarských hodinářů.

Ze Švýcarska na světové trhy vyrazí v průměrném měsíci něco kolem 38 tisíc zlatých hodinek a okolo milionu ocelových hodinek. Rozdíly v cenách jednotlivých výrobků jsou však značné. Přepočteno na peníze představuje export švýcarských hodinek přibližně 1,7 miliardy švýcarských franků ročně, v českých korunách by to byl zhruba dvacetinásobek, tedy kolem 34 miliard.

Přestože jsou švýcarské hodinky pojem, i jejich výrobci musí stále přicházet s něčím novým. Často je to třeba spolupráce se známými módními návrháři.

Novinku chystá i firma Rolex. Ustupuje od dosavadního způsobu výroby, kdy jednotliví výrobci komponentů byli roztroušeni v malých manufakturách a i jednotlivé firmy měly svoji produkci rozloženou na větším území.

Rolex dokončil nový obrovský výrobní areál, kde bude celá výroba soustředěná pod jednou střechou. Areál pokrývá plochu větší než třináct fotbalových hřišť a má sedm pater, z toho čtyři pod zemí. Hodinky obsahují až 400 různých součástek a odhaduje se, že jich nové zařízení Rolexu vyrobí až dva tisíce denně. Přesně se to však neví, protože čísla jsou tajná.

Jitka Hanžlová, Vojtěch Kouřímský Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nejčtenější

Nejnovější články

Aktuální témata

Doporučujeme