Také u zájezdu last minute je třeba pročíst smlouvu
Deštivé počasí a možná i aktuální příznivý stav na účtu vede řadu milovníků sluníčka k nákupu zahraničního zájezdu na poslední chvíli. Letošní nabídka zájezdů last minute je ve srovnání s loňským rokem menší, ale zase o něco levnější. Aby se dovolená povedla, je dobré nepodcenit prostudování veškerých cestovních smluv.
„Některé cestovní kanceláře připouštějí určitá jiná pravidla v souladu se zákonem 159 a tato specifika mohou být vyznačena v cestovní smlouvě a nebo na ně musí být občan jiným způsobem upozorněn,“ vysvětluje analytik cestovního ruchu Jaromír Beránek.
Ne vždy však cestovní kanceláře vše dodrží. Smlouvy mohou například zatajit specifika hotelu nebo například mezipřistání.
Důležité je také vědět, s kým na dovolenou jedeme. Většina lidí si totiž kupuje dovolenou přes internetové společnosti nebo cestovní agentury a nezná jméno cestovní kanceláře.
Chudší švédské stoly
Na některých místech pak mohou nepříjemně překvapit omezené hotelové služby. Například ve Středomoří většina čtyřhvězdičkových hotelů snížila množství hotelových služeb, a to především v omezení hojnosti jídla na snídaňových či večeřových bufetech.
„V žádném případě nedochází ke snižování kvality ze strany našich cestovních kanceláří,“ ujišťuje Beránek.
Následující informace Jaromíra Beránka se hodí v každém případě: „Pro reklamace zde platí naprosto stejná pravidla jako u normálních zájezdů, vychází se ze zákona 159 a zákona na ochranu spotřebitele.“